Sprzedażowy sukces koszulek Pogoni Szczecin
W lipcu Pogoń Szczecin przedstawiła koszulki meczowe na sezon 2023/24. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży, koszulki cieszą się dużym zainteresowaniem. Do 9 października, blisko 7400 granatowo-bordowych meczówek trafiło w ręce kibiców „Portowców”.
Meczowe stroje powstały we współpracy z partnerem technicznym Pogoni Szczecin, marką Capelli Sport. Partner techniczny odwzorował elementy zaprojektowane przez klubowego graficznego projektanta, Michała Madeja, co sprawia, że ich wygląd jest wiernym odzwierciedleniem autorskiej koncepcji. Ostatni szczegółowy raport sprzedaży koszulek meczowych został udostępniony w lipcu, wtedy Pogoń sprzedała nieco ponad 2000 trykotów. Trzy miesiące później klub rozdystrybuował łącznie 7393 koszulki. Meczowe koszulki domowe cieszą się największym zainteresowaniem wśród kibiców, ale pozostałe dwa komplety również odnotowują znaczące wyniki sprzedaży.
Kilka słów o marce Capelli Sport
Capelli Sport, choć nie jest tak powszechnie rozpoznawalną marką jak Adidas czy Nike, zaczyna zdobywać popularność na rynku europejskim. Pogoń Szczecin jest pierwszym profesjonalnym klubem w Polsce, który występuje w strojach tej marki.
Marka Capelli Sport została założona w 1990 roku w Nowym Jorku. Od 2011 roku firma rozwija swoją linię odzieży sportowej i produkuje różnorodne akcesoria. Capelli Sport ma swoje własne fabryki, w których wytwarza sprzęt oferowany klubom.
Do tej pory Capelli Sport ubierał takie kluby jak AEK Ateny (Grecja), MSV Duisburg (Niemcy), HB Koge (Dania), Panachaiki GE (Grecja) czy Montego Bay United FC (Jamajka). Stroje marki Capelli Sport nosi także reprezentacja Libanu.
Our Capelli Sport 19/20 Away Kit has arrived! https://t.co/bssJgdAAnI#aekfc #aekfckits2019_20 #aekfc2019_20 #aekfceshop #aekfamily #wearwithpride #OurShirt #OurHistory #OurPride #capellisport pic.twitter.com/Qwn0gFkmMa
— AEK F.C. (@AEK_FC_OFFICIAL) July 15, 2019
Sprzedaż koszulek
Koszulka domowa, przedstawiająca mozaikę, znalazła 3913 nabywców, co stanowi 53% całkowitej liczby sprzedanych koszulek. Koszulka wyjazdowa, symbolizująca świeżość, została zakupiona w liczbie 1500 sztuk, co stanowi 20% ogólnej sprzedaży. Trzeci zestaw, nawiązujący do miejskiego stylu, znalazł 1980 nabywców, co stanowi 27% sprzedanych koszulek.
FOT. Shutterstock.com