Duża oglądalność El Clasico – prawie 800 tys. widzów!
Dyrektor stacji Stars.tv opublikował wynik oglądalności El Clacico w polskiej telewizji. Sobotni mecz Realu Madryt z FC Barceloną oglądało średnio prawie 800 tys. widzów. To świetny wynik. Co ciekawe, na oglądalność nie miała wpływu zmiana Roberta Lewandowskiego w 64. minucie spotkania.
El Clasico – 437 tys. w Eleven i 359 tys. w Canal+
Dziennikarz Mariusz Wójcicki opublikował wyniki oglądalności hiszpańskiego El Clasico, meczu pomiędzy Realem Madryt i FC Barceloną. Królewscy wygrali 3:2 i niemal przypieczętowali już mistrzostwo Hiszpanii. Robert Lewandowski grał 64 minuty i został zmieniony po bezbarwnym występie.
Wójcicki powołał się na dane agencji Nielsen. Wynika z nich, że w Eleven Sports średnia oglądalność wynosiła 437 tysięcy widzów. Raport dotyczył oglądalności w telewizji kablowej i satelitarnej, bez platform online. Z kolei mecz w Canal+ Sport śledziło 359 tys. widzów.
– Zmiana Lewandowskiego nie wpłynęła w żaden sposób na dalszą oglądalność – dodał Wójcicki.
Nie ujawniono jeszcze wyników oglądalności poprzez internetowe streamy, które dostępne były m.in. w Canal+ Online.
Studio w przerwie meczu w Eleven Sports oglądało niecałe 350 tys. widzów. Udział widowni w rynku telewizyjnym wyniósł dla obu stacji kolejno – 1,28% i 1,02%.
Dziennikarza zapytano o to, czy większa oglądalność w Eleven była spowodowana większym zasięgiem stacji i łatwiejszą dostępnością jej w ofertach programowych. Okazuje się bowiem, że to mit. Zasięg techniczny Eleven Sports 1 wynosi 19,2%, a Canal+ Premium (na którym odbyła się transmisja El Clasico) – 19,8%.
FOT: Mateusz Święcicki / X