Wraca moda na Ekstraklasę! Więcej kibiców na stadionach i przed TV

PKO Ekstraklasa, choć w tym sezonie nie zachwyca pod względem sportowym, przyciąga zdecydowanie najwięcej kibiców. Na stadiony przychodzą milionowe tłumy, a niemal drugie tyle spędza wolny weekend przed ekranami telewizorów. Tyle kibiców ogląda regularnie polską ligę. Te liczby powalają!

Rekordy #NaStadionie w Ekstraklasie

PKO Ekstraklasa pochwaliła się, że jej spotkania są oglądane przez rekordową liczbę kibiców. 25. kolejkę w rundzie wiosennej tego sezonu oglądało 140 745 widzów. To najlepszy wynik w XXI wieku. W całym sezonie na trybunach zameldowało się już 3,1 mln kibiców (dokładnie 3 121 943 kibiców po rozegranych 29 kolejkach ligi). To zdecydowanie więcej niż w rekordowym sezonie 2018/19, gdy format polskiej ligi zakładał podział na grupy i rozegranie 37 kolejek zamiast 30 lub 34.

Zasługa w tym m.in. drużyn z dużymi stadionami i oddanymi kibicami. Widzew Łódź co mecz notuje komplet publiczności. Ruch Chorzów niemal zapełnił Stadion Śląski, dobra forma Śląska Wrocław przyciągnęła fanów, a ponadto wysoką frekwencją cieszą się m.in. Jagiellonia, Legia i Lech.

Widać to na pierwszy rzut oka w grafice zaprezentowanej na Linkedinie Ekstraklasy.

– W tym sezonie bijecie wszystkie rekordy #NaStadionie. Niech hasztag#ModaNaKibicowanie trwa i trwa – czytamy na infografice. Widać na niej, że spośród 10 kolejek z najlepszą frekwencją aż 8 z nich pochodzi z obecnego sezonu. Szok!

– 3-milionowy kibic i spotkanie Ruchu z Widzewem znakomicie wpisuje się w trwającą modę na Ekstraklasę. Ostatecznie kibic numer trzy miliony pojawił się na meczu Pogoń – Piast, ale oczywiście na ten wynik złożyły się frekwencje ze wszystkich dotychczasowych spotkań w sezonie PKO Bank Polski Ekstraklasy. Gratulujemy kibicom, wszystkim klubom, a szczególnie pracownikom działów marketingu i ticketingu, którzy dzięki swemu wysiłkowi i kreatywnej pracy, pomagają w zwiększaniu atrakcyjność dnia meczowego. 7 z 10 najlepszych frekwencji w XXI wieku miały miejsce właśnie w trwających rozgrywkach. Frekwencja sezon do sezonu wzrosła już o 33 prc., co jest ponownym wzrostem względem poprzedniego również ponad 30-procentowego przyrostu – mówi Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.

Śledzimy mecze przed ekranami

Frekwencja w 29. kolejce PKO Ekstraklasy była drugą najwyższą w XXI wieku. To jeszcze nic, bo przed telewizorami i ekranami laptopów czy smartfonów również pojawiła się milionowa publiczność.

Frekwencja w ostatniej kolejce dopisała nie tylko na stadionach PKO Bank Polski #Ekstraklasa. Znakomita była także jej oglądalność. Mecze w telewizji i online oglądało łącznie 2 mln 284 tys. widzów! – czytamy na stronie Ekstraklasy.

– Końcówka sezonu zapowiada się niezwykle emocjonująco. Wciąż nie znamy kluczowych rozstrzygnięć na górze i dole tabeli. Mamy nadzieję, że trend fantastycznej frekwencji zostanie podtrzymany, a piłkarze zachwycą nas pięknymi golami i porywającymi zwrotami akcji. Wszystko wskazuje na to, że do ostatniej serii spotkań będziemy ekscytować się rozstrzygnięciami w najpopularniejszych rozgrywkach ligowych w Polsce, więc tym mocniej zachęcamy wszystkich do pojawiania się na stadionach i przeżywania wspólnych emocji razem w gronie wielu tysięcy fanów piłki nożnej – dodaje Marcin Animucki.

Ekstraklasa SA angażuje się w budowanie frekwencji na meczach m.in poprzez kampanię wizerunkową „Spotkajmy Się #NaStadionie”, która została rozpoczęta w poprzednim sezonie razem z klubami. Przed startem rozgrywek zainaugurowana została jej druga edycja.

FOT: Ruch Chorzów

Udostępnij

Translate »