5 najlepszych kampanii marketingowych na IO w Paryżu
Co cztery lata igrzyska olimpijskie przynoszą ze sobą świetne kampanie marketingowe, z których właściciele firm mogą wiele się nauczyć. Marki, takie jak Nike, Coca-Cola czy McDonald’s dostarczają mistrzowskich lekcji reklamy i skutecznego komunikowania się z odbiorcami. Przejrzeliśmy kampanie przy okazji igrzysk 2024 w Paryżu. Co było najciekawsze?
Sephora – „Piękno i Sport”
Sephora ogłosiła swoją kampanię „Piękno i Sport”, informując, że odbędzie się ona wzdłuż trasy sztafety z ogniem olimpijskim. Oprócz 50 sklepów wzdłuż trasy Sephora otworzyła sklepy pop-up w większych miastach. To np. Nicea, Bordeaux i Paryż (gdzie odbędą się tegoroczne Letnie Igrzyska Olimpijskie).
Sephora oferuje również makijaże sportowcom, którzy wygrają w swoich konkurencjach. Będą mieli możliwość odwiedzenia wizażysty przed wejściem na podium.
Bridgestone – „Team Bridgestone”
Jako oficjalny sponsor Bridgestone stworzyło grupę 40 olimpijczyków, którzy reprezentują markę jako ambasadorzy. Sportowcy występują w materiałach marketingowych, wydarzeniach dla klientów i aktywnościach społecznościowych wokół igrzysk.
A dlaczego to takie ważne? Bo Bridgestone nie produkuje wyłącznie opon. Współpracuje ze sportowcami w tworzeniu rękawic, obręczy do wózków inwalidzkich, protezy biegowych, kolców do biegania czy innego sprzętu. I robi to, wykorzystując materiały z produkcji swoich opon.
BBC – „Witajcie w mieście miłości”
Kampania BBC polegała w tym roku nie tylko na reklamach w TV, ale również wielu bilboardach na całym świecie. Nic to w porównaniu do krótkometrażowego filmiku wyreżyserowanego przez Fx Goby’ego. Przedstawia on 36 sportowców i 58 ujęć, ukazujących ich serca i dusze w akcji w różnych dyscyplinach sportowych.
Celem filmu jest pokazanie, że poza próbami i wyzwaniami, z jakimi borykają się ci sportowcy, kryje się radość i spełnienie wynikające z doskonalenia się w swojej dziedzinie. Spot kończy się pocałunkiem, pokazując widzom, że pasja do sportu to naprawdę „miłość jak żadna inna.”
Reżyser wyjaśnia również, że w przeciwieństwie do tradycyjnych animacji 2D, studio wykorzystało światło i cień, aby zasugerować głębię, „efektywnie odtwarzając każdą ilustrację 25 razy na sekundę.”
Channel 4
Channel 4 zaprezentował film na igrzyska paraolimpijskie w Paryżu 2024, który zachęca ludzi do innego postrzegania paraolimpijczyków. Jako elitarnych, światowej klasy sportowców, a nie jako zawodników „pokonujących swoje niepełnosprawności”. Kampania, zatytułowana „Considering What?” wzywa publiczność do przemyślenia swoich uprzedzeń dotyczących sportowej rywalizacji paraolimpijskiej.
Film pokazuje reakcje ludzi, którzy oglądają sport paralimpijski. Choć widzowie mają dobre zamiary, często są w dużym błędzie na temat sprawności osób niepełnosprawnych. Kampania jest odpowiedzią na badania, które pokazały, że 59% ludzi ogląda Igrzyska Paraolimpijskie, aby zobaczyć sportowców nie dla sukcesów, a dla osób uprawiających sport „pomimo wyraźnych braków”.
Coca-Cola: „Magia jest wtedy, gdy świat się jednoczy”
W lipcu marka zaprezentowała emocjonalną, jednoczącą kampanię ukazującą moc sportu do akceptowania naszych różnic i promowania międzykulturowych więzi.
Najczystszy, uniwersalny gest akceptacji i włączenia do społeczności, uścisk, jest motywem przewodnim kampanii. Potężny film marki czerpie inspirację z ikonicznych momentów jednoczenia się rywali na wcześniejszych igrzyskach – olimpijskich jak i paralimpijskich.
Historia zaczyna się od nawiązania do Tokio 2020, gdzie pływaczki Lilly King, Kaylene Corbett i Annie Lazor objęły Tatjanę Schoenmaker po jej rekordowym występie na 200 metrów stylem klasycznym. Gdy czwórka obejmuje się na arenie w Paryżu, trzy lata później, kobieta w tłumie pijąca Coca-Colę jest zainspirowana tym wzruszającym momentem i czuje się zmuszona zrobić to samo. Obejmuje sprzedawcę na trybunach, wywołując efekt domina wokół stadionu, ulic Paryża i na całym świecie.
FOT: Coca-Cola