Legia znów najbardziej medialnym klubem piłkarskim

Medialne echa Euro 2024, powrót krajowych rozgrywek i pierwsze kontrowersje w nowym sezonie – czyli najnowszy raport „Piłka w grze”.

Zmagania polskich piłkarzy na niemieckich boiskach skończyły się w czerwcu, ale to początek lipca był czasem komentarzy, analiz i wielu podsumowań występu Biało-Czerwonych w tegorocznych Mistrzostwach Europy. W połowie miesiąca powróciły rozgrywki PKO BP Ekstraklasy oraz Betclic 1. Ligi, a to zaowocowało sporym wzrostem medialności polskich klubów – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

Najwięcej publikacji w lipcu dotyczyło kapitana naszej kadry. Dziennikarze i internauci oceniali raczej przeciętnie jego postawę podczas Euro 2024. Obok Roberta Lewandowskiego na podium uplasowali się Wojciech Szczęsny oraz Piotr Zieliński. To w nich upatrywano największą nadzieję na sukces drużyny, gdyż swoim doświadczeniem mieli wspierać zawodników, którzy występów na arenie międzynarodowej mają znacznie mniej. To się niestety nie udało i dlatego liderzy naszej reprezentacji otrzymali dość nieprzychylną notę końcową w wielu portalach.

Pozytywnym objawieniem natomiast okazał się Kacper Urbański (pozycja czwarta pod względem medialności), w którym dostrzega się perspektywiczną przyszłość. Przebojem zdobył miejsce w składzie i udowodnił, iż na nie zasłużył, ponieważ zdaniem ekspertów piłkarskich, to właśnie on wniósł najwięcej do gry naszej kadry. Czołową piątkę zamyka Jakub Kiwior, któremu wytyka się sprokurowanie rzutu karnego w meczu z Francją. Kolejne miejsca zajęli odpowiednio: Adam Buksa, Nicola Zalewski, Łukasz Skorupski, Marcin Bułka oraz Jakub Moder.

Legia wciąż na czele

19 lipca – w tym dniu rozpoczęły się rozgrywki PKO BP Ekstraklasy i Betclic 1. Ligi. Spośród drużyn PKO BP Ekstraklasy niezmiennie liderem medialnym jest Legia Warszawa, drugie miejsce przypada Śląskowi Wrocław, a podium zamyka Jagiellonia Białystok.

Znaczne poruszenie w mediach wzbudziła oprawa kibiców Legii – zaprezentowano ją tuż przed pierwszym meczem, który został rozegrany przy ul. Łazienkowskiej. Transparent przedstawiał kobietę w stroju ludowym trzymającą głowę świni, dwóch mężczyzn – z młotkiem i kijem bejsbolowym oraz napis „Refugees welcome” (z ang. „Witajcie uchodźcy”).

O sprawę spytano m.in. Adama Bodnara, ministra sprawiedliwości i prokuratora generalnego. Pod koniec lipca Komisja Ligi podjęła decyzję – za oprawę fanów klub został ukarany grzywną w wysokości 30 tysięcy złotych. Kolejne informacje dotyczyły zmagań Legionistów na arenie międzynarodowej (m.in. pojedynków z walijskim Caernarfon Town FC) oraz zmian kadrowych (m.in. sprzedaży Makany Baku do greckiego Atromitosu).

Śląsk Wrocław zaprezentował z kolei stroje meczowe na sezon 2024/2025, które już przed rozpoczęciem rozgrywek cieszyły się medialnym uznaniem. Głównym motywem koszulek jest panorama miasta z 1493 roku przedstawiająca jego najważniejsze zabytki, co łączy się z hasłem kibiców „Twierdza Wrocław”. Dziennikarze podkreślali również, że po raz pierwszy w historii klubu, dzięki uprzejmości Ekstraklasy oraz partnerów, logotypy Lotto, PKO i sponsorów są jednobarwne, co podkreśla główny motyw oraz estetykę trykotów.

Sporym echem medialnym odbiła się również informacja, iż Jehor Macenko zostaje w Śląsku Wrocław. Po wielu tygodniach trudnych negocjacji udało się dojść do porozumienia. Ukrainiec podpisał nowy kontrakt obowiązujący do 30 czerwca 2027 roku. Jednakże słowa trenera klubu, Jacka Magiery, wzbudziły w kibicach niepokój, ponieważ stwierdził on, że kadra na ten moment jest kompletna. Fani w mediach społecznościowych szeroko dyskutowali na ten temat, twierdząc, że w obecnym składzie znajduje się tylko jeden napastnik.

Podium zamyka Jagiellonia Białystok, której niedawno udało się awansować do kolejnej rundy europejskich pucharów. 24 lipca drużyna z Podlasia pokazała klasę zarówno na boisku, jak i poza nim. Jagiellonia ograła na wyjeździe 4:0 FK Paneveżys, a w następnym tygodniu przypieczętowała awans do kolejnej rundy. Media społecznościowe obiegło nagranie przedstawiające szatnię zajmowaną przez mistrzów Polski tuż po tym, jak opuścili oni obiekt w Poniewieżu. Klub został pochwalony w mediach za porządek, który zostawili po sobie piłkarze.

Czołową piątkę pod względem medialności zamykają Lech Poznań oraz Pogoń Szczecin. Na kolejnych miejscach uplasowały się kluby: Raków Częstochowa, Widzew Łódź, Zagłębie Lubin, Górnik Zabrze i Korona Kielce.

Udostępnij

Translate »