Tour de Pologne wraca do Eurosportu
Największy wyścig kolarski w Polsce wraca na antenę Eurosportu. Od 2025 przez kolejnych pięć lat Tour de Pologne będzie transmitowany w Eurosporcie i na platformie MAX.
We wtorek Eurosport i Lang Team ogłosiły, że wyścig Tour de Pologne powróci na anteny Eurosportu. Stacja będzie transmitować najważniejszy polski wyścig przez kolejne pięć lat, począwszy od sezonu 2025.
W Polsce rywalizacja kolarzy pokazywana będzie na antenach Eurosportu i na platformie Max.
Warner Bros. Discovery pokaże Tour de Pologne także na 53 rynkach w Europie oraz 12 w Azji i Oceanii, a także na platformie Max w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowo wyścig będzie transmitowany na kilkunastu platformach partnerskich w Ameryce Środkowej i Południowej oraz w Afryce.
– Od lat z pasją budujemy prestiż i rangę Tour de Pologne. Kamieniem milowym w tej podróży był rok 2005, kiedy to dołączyliśmy do elitarnej grupy największych imprez kolarskich świata, czyli cyklu UCI World Tour. Nowa umowa z Eurosportem nie tylko wzbogaci ofertę transmisji, ale także znacząco wpłynie na zasięg wyścigu poza granicami kraju, ukazując niezapomniane kolarskie emocje z malowniczymi krajobrazami naszej ojczyzny – mówi Czesław Lang, organizator wyścigu.
– Ogromnie cieszę się, że za pośrednictwem Warner Bros. Discovery obejrzymy nie tylko Tour de Pologne, ale także inne wyścigi kolarskie. Tour de Pologne Women, czyli wyścig szosowy dla kobiet w randze 2.1 UCI oraz dla najlepszych młodych kolarzy z całego świata: ORLEN Wyścig Narodów – podkreślił Czesław Lang.
– Nikt nie pokazuje żadnej dyscypliny tak kompleksowo, jak Eurosport pokazuje kolarstwo. Bardzo się cieszę, że od przyszłego sezonu będziemy mogli wspólnie emocjonować się także Tour de Pologne. Dzięki dołączeniu najważniejszego polskiego wyścigu kolarskiego do Eurosportu możemy powiedzieć, że wszystko, co najważniejsze w kolarstwie jest w jednym miejscu, czyli prawdziwym Home of Cycling. Mam również nadzieję, że dzięki globalnej dystrybucji Tour de Pologne, pomożemy jeszcze mocniej wypromować ten wyścig i pokazać piękno Polski widzom kanałów i platform Warner Bros. Discovery w Europie i na świecie – powiedział Łukasz Fijałkowski, Eurosport Rights & Operations Director.