Polska Organizacja Turystyczna gra z PZPN-em. Z myślą o promocji kraju
Prawie 55 milionów kontaktów z reklamą Polski, jako atrakcyjnej destynacji turystycznej zakłada umowa, jaką Polska Organizacja Turystyczna (POT) podpisała z Polskim Związkiem Piłki Nożnej.
PZPN i Polska Organizacja Turystyczna z myślą o promocji kraju
Polski Związek Piłki Nożnej (PZPN) oraz Polska Organizacja Turystyczna (POT) nawiązały współpracę, której celem jest promowanie Polski oraz aktywnego wypoczynku w kraju, głównie podczas meczów Ligi Narodów.
Dzięki tej inicjatywie, zarówno w kraju, jak i za granicą, Polska będzie reklamowana jako atrakcyjna destynacja turystyczna.
Podczas konferencji prasowej przypomniano, że POT podpisała podobne umowy z innymi federacjami sportowymi. Każda z nich będzie miała obowiązek przygotowania spotów reklamowych promujących różne województwa. W przypadku PZPN, promocja obejmie województwo mazowieckie, w tym Warszawę, oraz województwo świętokrzyskie. W spotach wystąpią reprezentanci Polski, w tym Bartosz Bereszyński i Marcin Bułka.
– Zamierzamy skorzystać z potencjału reklamowego, jaki dają rozgrywki Ligi Narodów. Zarówno przy okazji meczów w kraju, jak i poza granicami będziemy promować Polskę i możliwości aktywnego wypoczynku w naszym kraju o każdej porze roku – zaznaczyła wiceprezes POT, Małgorzata Wilk-Grzywna.
Reklamowy spot ma dotrzeć do 13 milionów osób
– Generalnie podobne umowy jak z PZPN podpisaliśmy lub już wkrótce podpiszemy z kilkoma innymi federacjami. Każda musi wyprodukować spot według wskazanego przez nas briefu i takie samo zadanie ma PZPN. Tu wskazaliśmy dwa województwa, które reprezentanci Polski mają promować, czyli mazowieckie, a konkretnie Warszawę i świętokrzyskie. Spot ten będzie emitowany w mediach administrowanych przez PZPN, ale także emitowany płatnie. Komercyjnie w innych mediach zagranicznych tak, aby osiągnąć zakładane zasięg 13 milionów kontaktów – dodaje wiceprezes Małgorzata Wilk-Grzywna.
Spoty będą emitowane w mediach zarządzanych przez PZPN, a także na zagranicznych platformach medialnych.
– Nasi piłkarze bardzo chętnie angażują się w promocję Polski. Oczywiście czasami nie jest im łatwo z powodu innych zobowiązań czy terminów rozgrywek. Ale czują dumę, gdy biorą udział w takich działaniach – powiedział sekretarz generalny PZPN Łukasz Wachowski.
Na potrzeby spotu Bartosz Bereszyński został uwieczniony podczas jazdy na rowerze na kładce pieszo-rowerowej w Warszawie. Marcin Bułka zbierał grzyby w lesie.
Zgodnie z podpisaną umową, szacuje się, że działania promocyjne osiągną 55 milionów kontaktów z reklamą Polski. Promowany będzie także narodowy portal turystyczny „poland.travel”. Jego adres pojawi się na bandach LED podczas meczów oraz na materiałach produkowanych przez PZPN.
Przedstawiciele POT podkreślali, że Liga Narodów, łącząc zawodników, trenerów, kibiców oraz media, to doskonały moment do promocyjnego wykorzystania tego wydarzenia.