Marketing w perspektywie 360 stopni jak pozyskiwać kluczowe informacje

Marketing w perspektywie 360 stopni: jak pozyskiwać kluczowe informacje?

W pierwszym artykule podkreśliliśmy wartość danych na temat tożsamości, nawyków zakupowych, czy tendencji do grywalizacji. Teraz wyjaśniamy, jak pozyskiwać informacje kluczowe dla marketingu w perspektywie 360 stopni.

Spersonalizowana komunikacja z followersami może podnieść konwersję nawet o 3-4 razy. Eksperci ze SportsPro zwracają jednak uwagę, że zdarzy się to dopiero, kiedy influencer wejdzie w posiadanie odpowiednich danych.

Praktycznymi narzędziami w tym kontekście są rozwiązania z zakresu Customer Data Engagement Platform. Umożliwiają śledzenie konkretnych atrybutów – w tym zachowania fanów podczas interakcji z treściami umieszczanymi w sieci.

TOP3 platform do zarządzania danymi klientów w Polsce

Operując na rodzimym rynku, warto zwrócić uwagę na trzy platformy. Do naszego TOP3 zalicza się:

  • SALESmanago (link),
  • iPresso (link),
  • SAP Customer Data Platform (link).

W przypadku pierwszych dwóch firm mamy do czynienia z platformami z doświadczeniem na polskim rynku. Ich profil odpowiada specyfice marketingu lokalnego i potrzebom średnich podmiotów – działających głównie w kraju.

SAP Customer Data Platform jest rozwiązaniem wybieranym przez osoby prowadzące działalność międzynarodową. Taka specyfika sprawia, że firmę często wybierają większe organizacje.

Jaką platformę wybrać?

Przewagą SALESmanago i iPresso jest działanie dostosowane do specyfiki lokalnego rynku. Dotyczy to m.in. wbudowanej zgodności z przepisami RODO (GDPR), czy innych regulacji ochrony danych.

Atutem jest także wsparcie techniczne w języku polskim i priorytetyzacja klientów z kraju. Zaletą mogą być również przystępniejsze pakiety cenowe.

Z kolej w przypadku firm zagranicznych przewagą są często rozbudowane mechanizmy pozyskiwania informacji. Wiąże się to jednak z wyższą ceną i dłuższym czasem wdrażania mechanizmów. Z tego powodu platformy działające globalne są lepsze, na przykład dla potrzeb korporacji.

Udostępnij

Translate »