Tor F1 w Madrycie coraz bliżej. Finał selekcji firm budowlanych
Hiszpańskie media prześcigają się w doniesieniach na temat ostatecznej selekcji firm budowlanych. Działacze praktycznie wyłonili budowniczych toru F1 w Madrycie.
We wtorek 26 marca Alfonso Abad García z Economía Digital poinformował, że jeden spośród kandydatów wyłonił się na przód stawki rywalizującej o kontrakt. Kluczowy był czynnik ekonomiczny.
O zwycięstwo w przetargu rywalizowała Acciona, OHLA, a także Dragados . Najlepszy wynik techniczny i drugi ekonomiczny uzyskała Acciona.
Oferta Acciona wygrywa o kilka euro
Inwestorzy rywalizowali „na styku”. W ogólnym rozrachunku oferta Acciona jest korzystniejsza o 6,5 euro. Economía Digital dodała, że firma Entrecanalesa utworzyła tymczasową spółkę joint venture z francuskim podmiotem Eiffage Infrastructures.
Jak przekazał hiszpański portal, Acciona czeka teraz na sformalizowanie umowy, a także włączenie obiektu i wydarzeń sportowych do planów opracowywanych przez madrycką Radę Miasta.
Economía Digital napisała, że inwestycja ruszy pełną parą, gdy radni dadzą „zielone światło”. Wtedy praca nad nowym torem zacznie się w drugim kwartale 2025 roku.
Według hiszpańskiego portalu koniec budowy ma nastąpić maksymalnie w ciągu 13 miesięcy. Finalizacja inwestycji jest związana z umową, na mocy której Grand Prix Hiszpanii w F1 będzie odbywać się w Madrycie od 2026 do 2035 roku.