Przejście Lewisa Hamiltona do Ferrari przynosi zyski Puma

Efekt Hamiltona: Ferrari i Puma świętują historyczne wyniki sprzedaży

Puma odnotowała ośmiokrotny wzrost sprzedaży oficjalnych produktów Ferrari w pierwszych miesiącach 2025 roku. To efekt transferu włoskiej stajni. Znakomite wyniki napędza Lewis Hamilton.

Brytyjczyk dołączył do teamu z siedzibą w Maranello po 12 latach rywalizowania w barwach Mercedesa. Zgodnie z informacjami planetf1.com Lewis Hamilton ma zarabiać nawet 57 mln dolarów za sezon.

Potężny kontrakt się zwraca. Raport portalu SportBusiness ujawnił, że Puma – producent kolekcji odzieży i akcesoriów Ferrari – odnotowała ośmiokrotny wzrost sprzedaży. Bodźcem do wzrostu było właśnie przybycie Hamiltona.

Rekordowe zaangażowanie kibiców po transferze Hamiltona

Gwiazda z Wielkiej Brytanii jest najbardziej rozpoznawalnym kierowcą F1 na świecie. Profil zawodnika na Instagramie obserwuje ponad 39 mln osób. Transfer do włoskiej stajni od razu wygenerował potężne zainteresowanie.

Skutki były zauważalne m.in. w liczbie interakcji na profilach Ferrari. Te wzrosły o 42 proc. po ogłoszeniu przejścia kierowcy. W końcu kolejną korzyścią okazały się zyski w postaci opłat licencyjnych w ramach współpracy z Puma. Jak podał racingnews365.com, wyniosły ok. 50 mln euro.

Ferrari rośnie na giełdzie i zdobywa sponsorów

Transfer Lewisa Hamiltona przyciągnął również nowych sponsorów. Wzrost wartości marki Ferrari przyczynił się do pozyskania lukratywnych współprac m.in. z Hewlett Packard (HP), a także bankiem UniCredit.

Dodatkowo kurs akcji Ferrari wzrósł o ponad 10 proc. Wartość zwiększyła także wartość rynkowa firmy – o niemal 7 mld dolarów. Takie informacje przekazał w lutym Kieran Jackson z The Independent.

Udostępnij

Translate »