Poznaliśmy plakaty miast-gospodarzy mundialu FIFA 2026

FIFA pokazała plakaty na MŚ 2026. Są niesamowite

Mundial FIFA 2026 jeszcze się nie zaczął, a już przeszedł do historii. Pod wieloma względami stanowi ewenement. Jednym z nich są plakaty miast-gospodarzy turnieju.

Mistrzostwa Świata w piłce nożnej po raz pierwszy odbędą się w trzech krajach. Na stadionach w USA, Meksyku i Kanadzie 48 drużyn zawalczy o miano najlepszej reprezentacji globu.

Dodatkowym smaczkiem przyszłorocznej edycji czempionatu są plakaty hostów. Wszystkie miasta-gospodarze mają własny plakat poświęcony imprezie. Każdy z nich zaprojektował lokalny artysta. 

Kulisy prezentacji plakatów miast-gospodarzy

FIFA prezentowała plakaty wedle ustalonego harmonogramu. Kibice stopniowo – od 18 marca do 17 kwietnia 2025 roku, co dwa dni – poznawali kolejne grafiki. Jako pierwszą zaprezentowano tę z Filadelfii. Później obowiązywała kolejność alfabetyczna.

Nad plakatami często pochylali się: lokalne jury, przedstawiciele władz, instytucji kultury, czy mieszkańcy. Tak było m.in. w Vancouver. Dzieła artystów będą promować turniej w przestrzeniach publicznych. Kibice bez problemu zakupią je jako oficjalne pamiątki.

Plakaty na MŚ 2026 oddają lokalnego ducha

Wszystkie prace są świetnie wykonane. Biorąc za przykład Vancouver, widać inspiracje naturą regionu i kulturą rdzennych mieszkańców. Z drugiej strony plakat Los Angeles łączy cyfrowe malarstwo, kolaż i żywe kolory, oddające klimat miasta.

W przypadku projektów z Meksyku (Mexico City, Monterrey i Guadalajary) mamy do czynienia z dziełem tego samego artysty – Cuemanche. Ilustrator znany ze współpracy m.in. z UFC wykorzystał charakterystyczne muralowe wzory, folklor i symbolizm Estadio Azteca.

Udostępnij

Translate »