AC Milan celebruje Dzień Matki. Wyjątkowe koszulki

AC Milan celebruje Dzień Matki. Piłkarze ubrali wyjątkowe koszulki

AC Milan uczcił międzynarodowy Dzień Matki nietuzinkową akcją. Rossoneri wybiegli na mecz z Bologną w koszulkach z nazwiskami panieńskimi swoich matek.

Występy w wyjątkowych koszulkach w ramach celebrowania święta (we Włoszech, podobnie jak w większości państw na świecie, obchodzi się je w drugą niedzielę maja) są już małą tradycją. Inicjatywę po raz pierwszy zrealizowano w maju 2023 roku. Było to związane ze zmianą prawa w kraju na Półwyspie Apenińskim.

Legislatura wdrożyła nowy przepis w 2022 roku. Na jego podstawie rodzice otrzymali równe prawa w gestii przekazywania dzieciom swoich nazwisk. Dlatego akcja AC Milanu podkreśla nie tylko miłość graczy do matek, ale także idee równości i szacunku.

Pomoc dla młodych matek i charytatywna sprzedaż koszulek

Inicjatywa Rossonerich kooperuje z fundacją Fondazione Milan. Wymiar społeczny inicjatywy objął zbiórkę środków na rzecz ok. 70 nastoletnich matek, które korzystają ze wsparcia Spazio Indifesa Hub (centrum wsparcia społecznego i integracji społecznej) w mediolańskiej dzielnicy Gallaratese.

Dodatkowo na wsparcie programów dla młodych matek przeznaczono dochód ze sprzedaży meczowych koszulek, a także wybranych produktów klubowych. Trykoty z wyjątkowej edycji są dostępne w oficjalnych sklepach klubu i jako repliki dla kibiców.

Globalny zasięg i medialny sukces kampanii AC Milan

Ta oraz poprzednie edycje kampanii AC Milan z okazji Dnia Matki stanowią jedno z najciekawszych wydarzeń w świecie piłki nożnej. W ubiegłym roku akcja wygenerowała zasięg 150 mln osób 30 krajach.

Kampania zebrała 93 proc. pozytywnych opinii. Jak podała agencja Serviceplan współpracująca z Rossoneri, wartość medialna inicjatywy – bez wydatków na reklamę – przekroczyła pułap 4 mln euro.

Udostępnij

Translate »