AC Milan celebruje Dzień Matki. Piłkarze ubrali wyjątkowe koszulki
AC Milan uczcił międzynarodowy Dzień Matki nietuzinkową akcją. Rossoneri wybiegli na mecz z Bologną w koszulkach z nazwiskami panieńskimi swoich matek.
Występy w wyjątkowych koszulkach w ramach celebrowania święta (we Włoszech, podobnie jak w większości państw na świecie, obchodzi się je w drugą niedzielę maja) są już małą tradycją. Inicjatywę po raz pierwszy zrealizowano w maju 2023 roku. Było to związane ze zmianą prawa w kraju na Półwyspie Apenińskim.
Legislatura wdrożyła nowy przepis w 2022 roku. Na jego podstawie rodzice otrzymali równe prawa w gestii przekazywania dzieciom swoich nazwisk. Dlatego akcja AC Milanu podkreśla nie tylko miłość graczy do matek, ale także idee równości i szacunku.
Pomoc dla młodych matek i charytatywna sprzedaż koszulek
Inicjatywa Rossonerich kooperuje z fundacją Fondazione Milan. Wymiar społeczny inicjatywy objął zbiórkę środków na rzecz ok. 70 nastoletnich matek, które korzystają ze wsparcia Spazio Indifesa Hub (centrum wsparcia społecznego i integracji społecznej) w mediolańskiej dzielnicy Gallaratese.
Dodatkowo na wsparcie programów dla młodych matek przeznaczono dochód ze sprzedaży meczowych koszulek, a także wybranych produktów klubowych. Trykoty z wyjątkowej edycji są dostępne w oficjalnych sklepach klubu i jako repliki dla kibiców.
Globalny zasięg i medialny sukces kampanii AC Milan
Ta oraz poprzednie edycje kampanii AC Milan z okazji Dnia Matki stanowią jedno z najciekawszych wydarzeń w świecie piłki nożnej. W ubiegłym roku akcja wygenerowała zasięg 150 mln osób 30 krajach.
Kampania zebrała 93 proc. pozytywnych opinii. Jak podała agencja Serviceplan współpracująca z Rossoneri, wartość medialna inicjatywy – bez wydatków na reklamę – przekroczyła pułap 4 mln euro.