Benfica otwiera pierwszy wirtualny sklep 3D z AI
Benfica stawia na cyfrową innowację i prezentuje pierwszy w świecie futbolu sklep 3D z oficjalnymi gadżetami. Nowa platforma łączy immersję, sztuczną inteligencję i grywalizację, odpowiadając na oczekiwania młodych kibiców.
Gigant z Lizbony, we współpracy z Infinite Reality, uruchomił pionierski sklep 3D z klubowymi gadżetami. To pierwsza inicjatywa w profesjonalnej piłce nożnej, w której wykorzystano zaawansowaną wizualizację oraz AI do obsługi klientów.
Sklep powstał tuż przed udziałem zespołu w Klubowych Mistrzostwach Świata FIFA 2025. Autorzy projektu przygotowali wirtualną szatnię-sklep, która kryje w sobie wiele technologicznych niespodzianek.
Sklep Benfiki 3D: podpowiedzi AI, wielojęzyczna obsługa i dostęp do zakulisowych treści
Cyfrowy sklep przypomina szatnię drużyny, gdzie użytkownicy mogą oglądać produkty, korzystać z podpowiedzi AI w wielu językach, a także uzyskać dostęp do ekskluzywnych materiałów zza kulis turnieju.
Dodatkowo – platforma jest zintegrowana z oficjalnym sklepem online klubu, co umożliwia natychmiastowy zakup wybranych artykułów.
Od szatni Benfiki do Google Cloud: Infinite Reality osiąga kolejne kamienie milowe
Sklep 3D Benfiki został zaprojektowany z myślą o młodszych, cyfrowo zaawansowanych fanach. Infinite Reality podkreśliło, że aż 90 proc. przedstawicieli „pokolenia Z” identyfikuje się jako gracze i oczekuje interaktywnych, spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.
Infinite Reality, poza współpracą z Benficą, realizuje projekty dla ESPN, UCI Track Champions League czy FIM Speedway. Natomiast w 2024 roku przejęła Drone Racing League za 250 mln dolarów i podpisała pięcioletnią umowę technologiczną z Google Cloud.