FIFA z własną… marką odzieżową. Właśnie zadebiutowała z nową kolekcją
FIFA 1904 debiutuje podczas Klubowych Mistrzostw Świata, prezentując luksusową kolekcję lifestyle na Paris Fashion Week. Nowa linia to odpowiedź na rosnące znaczenie mody w świecie sportu.
FIFA oficjalnie weszła na rynek mody, prezentując pierwszą kolekcję FIFA 1904 podczas gali w Los Angeles. Wydarzyło się to równolegle z rozpoczęciem KMŚ.
Marka powstała we współpracy z nowojorską platformą VFiles. Brand obejmuje eleganckie płaszcze z kaszmiru, sukienki, koszule oraz marynarki. To pierwsza taka inicjatywa federacji piłkarskiej, która dotąd skupiała się wyłącznie na sporcie.
Marcus Clayton – kreator kolekcji FIFA 1904
Za projekt ubrań odpowiada Marcus Clayton, były dyrektor kreatywny Fenty. Federacja zachowuje pełną kontrolę nad ofertą. VFiles skorzysta z udzielonej licencji, ale FIFA ma prawo weta wobec każdego projektu.
Ceny zaczynają się od 55 dolarów za czapkę, a sięgają nawet 995 dolarów za płaszcz z kaszmiru. Siedziby operacyjne marki powstaną w Nowym Jorku i Los Angeles, a sklep VFiles w SoHo zostanie przekształcony we flagowy butik oryginalnej kolekcji.
FIFA chce wykorzystać boom na modę sportową premium
Według raportu Grand View Research, globalny rynek premium odzieży sportowej osiągnie wartość 174,33 mld dol. w 2030 roku. Urośnie w latach 2024-2030 w tempie 8,5 proc. CAGR (Compound Annual Growth Rate).
Organizacja prowadzona przez Gianniego Infantino, wchodząc na rynek z własną kolekcją, wpisuje się w ten trend. Oficjalny raport z 2023 roku potwierdza, że strategia federacji zakłada dywersyfikację działalności i inwestycje w nowe obszary – w tym modę i lifestyle.