Marcus Thuram i Hakan Calhanoglu, piłkarze Interu Mediolan, pozują w samolocie z pluszową maskotką Labubu podczas podróży na spotkanie piłkarskie

Labubu w uniwersum piłki nożnej. Thuram i Calhanoglu pozują z maskotkami

Labubu szturmem wchodzi w świat piłki nożnej. Maskotki projektanta Kasinga Lunga stały się elementem outfitów największych gwiazd futbolu podczas KMŚ w Stanach Zjednoczonych.

W ostatnich miesiącach coraz więcej piłkarzy prezentuje się z viralowymi maskotkami. Produkty pojawiają się na zdjęciach w mediach społecznościowych z gwiazdami takimi jak: Marcus Thuram, Paul Pogba, Rodrigo De Paul czy Dele Alli. 

Marcus Thuram i Rodrigo De Paul zabrali nawet swoje Labubu na tournee do USA podczas Klubowych Mistrzostw Świata. Z kolei Pogba zaprezentował swoją kolekcję przed transferem do AS Monaco.

Labubu – designerska maskotka, która podbija świat piłkarzy

Labubu to marka pluszaków stworzona przez chińsko-belgijskiego projektanta Kasinga Lunga. Maskotki szybko zdobyły popularność poza Azją, stając się modnym dodatkiem i kolekcjonerskim gadżetem. 

Piłkarze i szerzej mówiąc celebryci często odchodzą od prostych stylizacji na rzecz bardziej nieoczywistych akcentów, w tym właśnie z wykorzystaniem zabawek. Maskotki powstają w różnych rozmiarach i wersjach. Ich autentyczność można zweryfikować dzięki specjalnym usługom, podobnym do Certilogo – znanego z branży modowej.

Piłka nożna wkracza w Hypebeast Erę 2.0

Wykorzystywanie maskotek przez piłkarzy to element większego zjawiska – Hypebeast Era 2.0. Nowa fala streetwearu i kolekcjonerskich gadżetów zastępuje dawne trendy, a piłkarze coraz chętniej sięgają po nietypowe dodatki. 

Maskotki dzięki swojej oryginalności, stały się elementem nowego podejścia do mody w sporcie. Produkt jest wykorzystywany jako akcesorium, chociażby stanowiąc dodatek do toreb, czy plecaków.

Popularność Labubu rośnie – miliony postów i dynamiczny wzrost sprzedaży

W 2024 roku Pop Mart, producent Labubu, osiągnął przychody przekraczające 1,8 mld dolarów, z czego 420 mln pochodziło z rynków międzynarodowych.

Dodatkowo w pierwszej połowie 2025 roku liczba wzmianek o Labubu w mediach społecznościowych wzrosła o 76 proc. Haszhtag #Labubu pojawił się w ponad 14 mln postów na TikToku.

Udostępnij

Translate »