Labubu w uniwersum piłki nożnej. Thuram i Calhanoglu pozują z maskotkami
Labubu szturmem wchodzi w świat piłki nożnej. Maskotki projektanta Kasinga Lunga stały się elementem outfitów największych gwiazd futbolu podczas KMŚ w Stanach Zjednoczonych.
W ostatnich miesiącach coraz więcej piłkarzy prezentuje się z viralowymi maskotkami. Produkty pojawiają się na zdjęciach w mediach społecznościowych z gwiazdami takimi jak: Marcus Thuram, Paul Pogba, Rodrigo De Paul czy Dele Alli.
Marcus Thuram i Rodrigo De Paul zabrali nawet swoje Labubu na tournee do USA podczas Klubowych Mistrzostw Świata. Z kolei Pogba zaprezentował swoją kolekcję przed transferem do AS Monaco.
Labubu – designerska maskotka, która podbija świat piłkarzy
Labubu to marka pluszaków stworzona przez chińsko-belgijskiego projektanta Kasinga Lunga. Maskotki szybko zdobyły popularność poza Azją, stając się modnym dodatkiem i kolekcjonerskim gadżetem.
Piłkarze i szerzej mówiąc celebryci często odchodzą od prostych stylizacji na rzecz bardziej nieoczywistych akcentów, w tym właśnie z wykorzystaniem zabawek. Maskotki powstają w różnych rozmiarach i wersjach. Ich autentyczność można zweryfikować dzięki specjalnym usługom, podobnym do Certilogo – znanego z branży modowej.
Piłka nożna wkracza w Hypebeast Erę 2.0
Wykorzystywanie maskotek przez piłkarzy to element większego zjawiska – Hypebeast Era 2.0. Nowa fala streetwearu i kolekcjonerskich gadżetów zastępuje dawne trendy, a piłkarze coraz chętniej sięgają po nietypowe dodatki.
Maskotki dzięki swojej oryginalności, stały się elementem nowego podejścia do mody w sporcie. Produkt jest wykorzystywany jako akcesorium, chociażby stanowiąc dodatek do toreb, czy plecaków.
Popularność Labubu rośnie – miliony postów i dynamiczny wzrost sprzedaży
W 2024 roku Pop Mart, producent Labubu, osiągnął przychody przekraczające 1,8 mld dolarów, z czego 420 mln pochodziło z rynków międzynarodowych.
Dodatkowo w pierwszej połowie 2025 roku liczba wzmianek o Labubu w mediach społecznościowych wzrosła o 76 proc. Haszhtag #Labubu pojawił się w ponad 14 mln postów na TikToku.