Grafika promocyjna partnerstwa Adobe i Premier League z zawodnikami Arsenalu w czerwonym stroju, Chelsea w niebieskiej koszulce z białymi i czerwonymi akcentami, Manchesteru City w błękitnym stroju z białym pasem oraz Newcastle United w czarno-białych pasach z błękitnymi detalami, na tle kolorowych pociągnięć farb i logo Premier League oraz Adobe jako Oficjalnego Partnera Cyfrowego Ligi

Nowości w Fantasy Premier League. Adobe robi digitalową rewolucję

Premier League ogłosiła podpisanie wieloletniego kontraktu z Adobe. Umowa uczyni amerykańskiego giganta głównym partnerem cyfrowym oraz kreatywnym najlepszej ligi na świecie od sezonu 2025/26. 

Współpraca obejmie kompleksową przebudowę cyfrowych platform, w tym integrację Adobe Express z oficjalną stroną i aplikacją mobilną. Kibice zyskają nowe interaktywne narzędzia, w tym możliwość projektowania własnych koszulek i herbów do Fantasy Premier League oraz dostęp do spersonalizowanych materiałów – wszystko dzięki technologii Firefly AI.

Czytaj także: Nike i Adidas licytują się na sentymenty. Nostalgia ma się dobrze

Wszystkie wdrożenia mają ruszyć przed startem sezonu 2025/26. Branżowe portale, takie jak Sportcal, oceniają, że inwestycje w AI i digital pozwolą Premier League utrzymać pozycję globalnego lidera piłkarskiego marketingu w nadchodzących latach.

Rewolucja to efekt współpracy z Microsoftem

Adobe Customer Journey Analytics zapewni nowy poziom analityki zachowań fanów podczas korzystania z platform ligowych. Liga zyska wgląd w preferencje kibiców z różnych krajów i błyskawicznie zinterpretuje zmiany trendów konsumpcji treści. 

Zapowiedzi obejmują:

  • automatyzację powiadomień ligowych, 
  • prezentowanie spersonalizowanych newsów 
  • dostarczanie natywnych materiałów video dopasowanych do profilu odbiorcy.

Celem zmian jest zarówno zwiększenie lojalności fanów, jak i umożliwienie szybkiego dostosowywania się do oczekiwań kibiców. Oficjalni przedstawiciele ligi podkreślają, że to kolejny krok po nawiązaniu strategicznej współpracy z Microsoftem. Technologiczny gigant w tym roku został oficjalnym partnerem chmury i AI Premier League.

Jakie zmiany pojawią się w Fantasy Premier League?

Dzięki narzędziom Adobe Express kibice stworzą własny, unikatowy brand oraz wejdą w nowy wymiar interaktywnej rywalizacji. Firefly AI umożliwi projektowanie grafik meczowych oraz błyskawiczne dzielenie się treściami na platformach społecznościowych. Premier League liczy, że w ten sposób jeszcze bardziej zaangażuje młodszych odbiorców.

Liczba graczy FPL regularnie przebija barierę 10 milionów w sezonie. Eksperci Adobe zapewniają, że rozwiązania generatywne przyspieszą przygotowywanie kampanii ligowych. Zwiększą też produktywność działu marketingu i pozwolą na szybkie reagowanie na wydarzenia boiskowe.

Udostępnij

Translate »