Nowości w Fantasy Premier League. Adobe robi digitalową rewolucję
Premier League ogłosiła podpisanie wieloletniego kontraktu z Adobe. Umowa uczyni amerykańskiego giganta głównym partnerem cyfrowym oraz kreatywnym najlepszej ligi na świecie od sezonu 2025/26.
Współpraca obejmie kompleksową przebudowę cyfrowych platform, w tym integrację Adobe Express z oficjalną stroną i aplikacją mobilną. Kibice zyskają nowe interaktywne narzędzia, w tym możliwość projektowania własnych koszulek i herbów do Fantasy Premier League oraz dostęp do spersonalizowanych materiałów – wszystko dzięki technologii Firefly AI.
Czytaj także: Nike i Adidas licytują się na sentymenty. Nostalgia ma się dobrze
Wszystkie wdrożenia mają ruszyć przed startem sezonu 2025/26. Branżowe portale, takie jak Sportcal, oceniają, że inwestycje w AI i digital pozwolą Premier League utrzymać pozycję globalnego lidera piłkarskiego marketingu w nadchodzących latach.
Rewolucja to efekt współpracy z Microsoftem
Adobe Customer Journey Analytics zapewni nowy poziom analityki zachowań fanów podczas korzystania z platform ligowych. Liga zyska wgląd w preferencje kibiców z różnych krajów i błyskawicznie zinterpretuje zmiany trendów konsumpcji treści.
Zapowiedzi obejmują:
- automatyzację powiadomień ligowych,
- prezentowanie spersonalizowanych newsów
- dostarczanie natywnych materiałów video dopasowanych do profilu odbiorcy.
Celem zmian jest zarówno zwiększenie lojalności fanów, jak i umożliwienie szybkiego dostosowywania się do oczekiwań kibiców. Oficjalni przedstawiciele ligi podkreślają, że to kolejny krok po nawiązaniu strategicznej współpracy z Microsoftem. Technologiczny gigant w tym roku został oficjalnym partnerem chmury i AI Premier League.
Jakie zmiany pojawią się w Fantasy Premier League?
Dzięki narzędziom Adobe Express kibice stworzą własny, unikatowy brand oraz wejdą w nowy wymiar interaktywnej rywalizacji. Firefly AI umożliwi projektowanie grafik meczowych oraz błyskawiczne dzielenie się treściami na platformach społecznościowych. Premier League liczy, że w ten sposób jeszcze bardziej zaangażuje młodszych odbiorców.
Liczba graczy FPL regularnie przebija barierę 10 milionów w sezonie. Eksperci Adobe zapewniają, że rozwiązania generatywne przyspieszą przygotowywanie kampanii ligowych. Zwiększą też produktywność działu marketingu i pozwolą na szybkie reagowanie na wydarzenia boiskowe.