Spot PZKosz i Orlenu promuje EuroBasket 2025
Zbliżający się EuroBasket 2025 w Polsce i krajach bałtyckich nabiera tempa. Polski Związek Koszykówki wraz z Orlenem stworzyli spot promujący koszykówkę jako sport dostępny dla każdego.
Spot „Dzięki za dobry basket” ukazuje różnorodność i wielowymiarowość koszykówki. Od dziecięcych zabaw po profesjonalne mecze. Projekt uwypukla rolę basketu w budowaniu relacji społecznych oraz codziennej aktywności fizycznej. Liczne sceny z boisk osiedlowych, szkół i hal łączą pokolenia oraz poziomy zaawansowania.
– Ten film to hołd dla wszystkich, którzy kochają koszykówkę. Zbliżający się Eurobasket 2025 jest ogromną szansą, by zainteresować tą wspaniałą dyscypliną kolejne osoby. Dlatego pokazujemy piękno i wielowymiarowość tego sportu – powiedział Grzegorz Bachański, prezes Polskiego Związku Koszykówki.
Kampania #dziekizadobrybasket i zaangażowanie O.S.T.R
Akcja #dziekizadobrybasket towarzyszy premierze spotu. Zachęca kibiców do dzielenia się swoimi historiami związanymi z koszykówką w mediach społecznościowych. Do projektu dołączyli także influencerzy i reprezentanci innych dyscyplin sportowych, zwiększając zasięg i zaangażowanie.
Muzykę oraz narrację w spocie przygotował O.S.T.R., który od lat wspiera koszykówkę. Organizatorzy chcą pokazać autentyczną energię dyscypliny, docierając zwłaszcza do młodych odbiorców. Spot ma być nowoczesną produkcją, podkreślającą pasję, jaką niesie za sobą gra w koszykówkę i jej rolę integracyjną w społeczeństwie.
Kampania wpisuje się w trend wzrostu popularności kosza
EuroBasket 2025, który odbędzie się między innymi w Polsce, zapowiada się jako wydarzenie o dużej skali i znaczeniu. Mecze reprezentacji Polski zostaną rozegrane w katowickim Spodku, miejscu z bogatą historią koszykarską. Turniej potrwa od końca sierpnia do początku września, gromadząc kibiców z całej Europy.
Kampanie promocyjne, jak #dziekizadobrybasket, wpisują się w trend zwiększania obecności sportu w kulturze masowej. Według danych Nielsen Sports 2024, zaangażowanie kibiców w mediach społecznościowych związane z koszykówką rośnie nawet o 25 proc. rok do roku.