Logo Como 1907 i sylwetka Cesca Fabregasa na tle malowniczych gór oraz jeziora Como

Como 1907 rośnie w siłę. We Włoszech rodzi się nowy gigant?

Como 1907 szybko buduje prestiż dzięki planom rozwoju biznesowego i modernizacji stadionu. Właściciele łączą doświadczenie sportowe z ambicją budowy wartościowej marki globalnej.

W 2019 roku indonezyjski konglomerat Djarum, zarządzany przez braci Hartono, przejął Como 1907, licząc na niskokosztową inwestycję. Dziś klub, dzięki m.in. współpracy z Cescem Fàbregasem i Thierry Henrym, coraz lepiej poczyna sobie w Serie A.

Como 1907 realizuje wieloetapową strategię biznesową. Według komunikatów oficjalne przychody z merchandisingu przekroczyły 10 mln euro, a modernizacja Stadio Giuseppe Sinigaglia rusza w 2027 roku.

Model biznesowy i sportowy Como 1907

Klub działa na zasadzie połączenia tradycyjnej wiedzy o piłce nożnej z nowoczesnym zarządzaniem, wykorzystującym analitykę danych. By zwiększyć międzynarodową rozpoznawalność, zaangażowano światowe gwiazdy piłki i media. Efekt to 10. miejsce w Serie A w sezonie 2024/25.

Znaczący udział w przychodach ma turystyka. Znacząca część wpływów ze sprzedaży biletów pochodzi od zagranicznych kibiców. Lago di Como (odwiedza je ok. 1,4 mln turystów rocznie) stanowi „master brand” klubu. Dzięki temu Como 1907 działa nie tylko jako klub sportowy, ale i marka lifestyle’owa. Oferuje m.in. sieć 480 sklepów afiliowanych oraz własny system lojalnościowy i blockchainową platformę biletową.

Modernizacja stadionu ma zakończyć się w 2028 roku

Stadio Giuseppe Sinigaglia, z pojemnością 13 602, jest drugim najmniejszym obiektem w Serie A. Współpraca z renomowaną firmą Populous zakłada modernizację i rozbudowę stadionu do 15-20 tys. miejsc. Prace mają zacząć się w październiku 2027 roku i zakończyć w sierpniu 2028 roku.

Inwestycja ma podnieść standardy obiektu. Połączyć wymagania sportowe i społeczne. Klub planuje, aby stadion stał się centrum życia miejskiego oraz atrakcyjnym miejscem dla społeczności i turystów.

Udostępnij

Translate »