Kibic pokazuje koszulkę piłkarską Cristiano Ronaldo z numerem 7 podczas wydarzenia sportowego.

Stroje piłkarskie jako codzienne ubranie. Te marki rewolucjonizują rynek

Pięć wschodzących brandów przekształca piłkarskie stroje w elementy codziennej garderoby, wychodząc daleko poza interpretację tradycyjnych koszulek.

Po erze blokecore’a, gdy piłkarskie koszulki stały się elementem casualowego stroju, projektanci poszli o krok dalej. Wykorzystują skórę, latex i malarstwo iluzjonistyczne, by piłkarska estetyka trafiła do mainstreamu mody.

Proces ten obejmuje nie tylko ubrania, ale całą ikonografię sportową. NSS Sports opisało, kto jest aktualnie na fali. Vetoverso, marka założona przez Enrico Vespaziani Reginato, oferuje torby imitujące piłkę nożną noszoną pod pachą.

To nie upcycling prawdziwych piłek, ale patchwork różnych kawałków skóry zaprojektowanych specjalnie na potrzeby projektu. Reginato, absolwent uniwersytetów Ca’ Foscari i Iuav w Wenecji, wcześniej pracował dla Acne Studios.

Brazylijscy designerzy na czele stawki

Renata Brenha, brazylijska projektantka mieszkająca w Londynie, specjalizuje się w upcyclingu piłkarskich koszulek. Stworzyła komplety inspirowane reprezentacją Brazylii i Boca Juniors ze sponsorem Quilmes na piersi. Jej prace prezentowane są podczas London Fashion Week, a produkty kosztują od 195 do 390 funtów (od około 952 do 1 905 zł).

Survival Energy to brazylijski brand założony w 2019 roku, czerpie inspiracje z punka lat 90. i 2000. Marka zyskała rozpoznawalność dzięki produktowi z wizerunkiem Adriano w koszulce Interu Mediolan. Na stronie firmy widnieje hasło „A Nova Ordem na América Latina” (tłum. włas. „Nowy Ład w Ameryce Łacińskiej”).

Awangarda i lateks w piłkarskiej modzie

Jenna Bey, pomimo że oficjalnie nie uruchomiła jeszcze marki, stworzyła niestandardowy lateksowy strój dla żeńskiej reprezentacji Niemiec na Euro 2025. Kit został zaprezentowany w magazynie 032c, a projektantka wykorzystała hybrydowe skarpety z wysokimi obcasami. Współpracowała również z Adidasem przy tym projekcie.

Z kolei Secondhalf.pdf wykorzystuje malarstwo iluzjonistyczne na czapkach i t-shirtach inspirowanych piłką nożną. Brand współpracował z DJ Zulan, a ich wspólne prace zostały później również inspiracją dla Adidasa. Marka specjalizuje się w przeróbce ikonicznych koszulek z elementami związanymi z R9.

Udostępnij

Translate »