Reusch to nie tylko rękawice dla bramkarzy. Marka wspiera utalentowaną narciarkę
Lara Colturi jest wysoko notowana w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata w narciarstwie alpejskim. Młoda zawodniczka z Albanii współpracuje z marką Reusch.
Lara Colturi – urodzona w 2006 roku – stała się jedną z największych nadziei narciarstwa alpejskiego. Córka olimpijskiej mistrzyni Danieli Ceccarelli w sezonie 2024/25 zdobyła dwa miejsca na podium Pucharu Świata.
Młoda narciarka reprezentuje Albanię od maja 2022 roku, gdy otrzymała afiliację w Albańskiej Federacji Narciarskiej. Wcześniej startowała w barwach Włoch jako córka byłej mistrzyni olimpijskiej w super-G z Salt Lake City 2002. W marcu 2025 roku w szwedzkim Åre zdobyła trzecie miejsce w slalomie gigancie.
Technologia R-LOFT zapewnia ciepło w ekstremalnych warunkach
Firma Reusch opracowała i opatentowała system R-LOFT. To syntetyczna izolacja, która zapewnia dodatkowe ciepło wewnątrz rękawic. Technologia wykorzystuje materiał o dużej objętości i małej wadze. Zachowuje właściwości ciepłoizolacyjne w ekstremalnych warunkach pogodowych, nawet do -40 stopni Celsjusza.
Lara Colturi w wywiadzie podkreśla znaczenie odpowiednich rękawic w zależności od temperatury zewnętrznej. – Czasami musimy ścigać się w temperaturach sięgających -30 lub -40 stopni Celsjusza, więc mniej dbam o solidny chwyt, a preferuję utrzymanie ciepła niż zamarzniętą rękę – wyjaśnia albańska narciarka, cytowana przez NSS Sports. W slalomie gigancie używa rękawic z oddzielnymi palcami, a w slalomie specjalnym wybiera rękawice typu mitenki.
Reusch dominuje rynek sportowych rękawic od 90 lat
Niemiecka firma Reusch – założona w 1934 roku przez Karla Reuscha – stała się światowym liderem w produkcji rękawic sportowych. Powstała w Niemczech, ale w 2017 roku przeniosła główną siedzibę do Bolzano we Włoszech. Wcześniej, w 2009 roku po latach od zmiany właścicielskiej, centrum rozwoju produktów również przeniesiono do tego miasta.
Reusch wprowadził pierwsze w historii rękawice bramkarskie z lateksowym wnętrzem – w 1973 roku. Udział w projekcie miała legenda niemieckiego futbolu – Sepp Maier. Firma sponsoruje obecnie ponad 250 profesjonalnych bramkarzy w najwyższych ligach na świecie, w tym Wojciecha Szczęsnego.