Pierwsza kolekcja 4F x Tomasz Fornal już w sprzedaży – sport spotyka streetwear

4F wchodzi w świat streetwearu pewnym krokiem, od razu nadając mu własny styl. Marka, która od lat łączy profesjonalizm sportu z uniwersalnością codziennej mody, stworzyła limitowaną kolekcję we współpracy ze swoim ambasadorem – Tomaszem Fornalem, jednym z najbardziej wyrazistych polskich sportowców. Efekt? Ubrania, które w równym stopniu czerpią ze świata sportu, co z miejskiego vibe’u i trendów globalnego streetwearu.

Kraków – niepocztówkowy, prawdziwy

Kolekcja 4F x Tomasz Fornal to hołd dla autentyczności sportowca i miejsc, które go ukształtowały. Inspiracją stał się Kraków w surowej odsłonie Nowej Huty – z betonowymi blokami, industrialną architekturą i klimatem, który świetnie odzwierciedla charakter Tomka. To właśnie tutaj odbyła się sesja zdjęciowa, pełna miejskiego sznytu i szczerości, które są esencją tej linii.

Czytaj także: Wizerunek Tomasza Hajty kosztuje 369 zł. Niecodzienna oferta piłkarza

– Chciałem, żeby ta kolekcja była prawdziwa, nieprzefiltrowana. Jest w niej trochę Krakowa, trochę sportu i dużo luzu. To streetwear, który lubię i się z nim utożsamiam – mówi Tomasz Fornal.

Streatwear w stylu Fornala

Projektując kolekcję, Tomek w pełni zaangażował się w proces kreatywny. Jego estetyka to miks inspiracji Bronxu, tokijskich ulic i popkulturowych odniesień w stylu gier komputerowych. W efekcie powstała linia, w której znajdziemy oversize’owe formy, subtelne hafty inspirowane tatuażami Fornala, „easter eggs” nawiązujące do Krakowa oraz charakterystyczny numer 21, z którym siatkarz występuje na boisku. 

Paleta barw kolekcji to odcienie szarości i złamanej bieli z subtelnymi akcentami kolorystycznymi. Faktury materiałów przypominają o upływie czasu poprzez widoczne na nich przetarcia, przeprania i efekty zakurzenia. Trochę tak, jakby ubrania już miały swoją historię. Każdy element tej kolekcji to manifest minimalizmu i autentyczności. To streetwear, który działa przez vibe i detale, a nie przez krzyk.

Masz wizję? Znaczy, że chcesz.

Limitowana kolekcja wpisuje się w hasło trwającej od czerwca kampanii „Znaczy, że chcesz”, która motywuje do aktywności fizycznej i opowiada o codziennej determinacji do uprawiania sportu. W przypadku tej kolekcji, hasło nabiera wyjątkowego znaczenia. Fornal od początku wiedział, czego chce i nie odpuścił, a marka 4F wsłuchała się w wizję sportowca. Rezultat to ubrania, które w pełni oddają charakter Tomka, a także jego styl i autentyczność. To nie tylko kolekcja. To opowieść o determinacji, indywidualności i miejskim stylu. 4F x Tomasz Fornal – dla tych, którzy chcą być sobą i nie boją się tego pokazać.

Premiera i dostępność

Kolekcja 4F x Tomasz Fornal zadebiutowała 2 października 2025 roku i dostępna jest w 17 wybranych salonach 4F w największych miastach Polski m.in. w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Gdyni, Poznaniu i Łodzi, a także online na 4f.com.pl i w aplikacji 4F.

źródło: informacja prasowa 4F

Udostępnij

Translate »