Barcelona nie boi się kryptowalut. Nowy sponsor na Camp Nou

Niedawny upadek FTX – jednej z największych giełd kryptowalut na świecie – nie odstrasza świata sportu od wiązania się podobnymi podmiotami. FC Barcelona podpisała nową umowę sponsorską z partnerem z rynku kryptowalut. Co dzięki niej zyska, a czym ryzykuje?

Barcelona podpisała 2,5-letnią umowę z WhiteBIT – jedną z największych na świecie platform wymiany kryptowalut. Dzięki niej marka zyska możliwość ekspozycji na Spotify Camp Nou oraz tworzenia materiałów reklamowych z udziałem zawodników Barcy – nie tylko piłkarzy, ale również m.in. koszykarzy, piłkarzy ręcznych czy nawet zespołu esportowego.

 

To wszystko zaledwie miesiąc po upadku FTX. W listopadzie trzecia największa giełda kryptowalut na świecie upadła w ciągu zaledwie kilku dni. Ze spółki wyparowały miliardy dolarów, które należały do jej użytkowników. Założyciel FTX – Sam Bankman-Fried miał przesunąć 10 miliardów dolarów do innej należącej do niego firmy. FTX jest niewypłacalne, a to oznacza, że wszelkie jej umowy nie mogą być realizowane.

W związku z upadłością FTX Miami Heat rozwiązało umowę dotyczącą nazewnictwa swojej hali (umowa była warta 135 mln dol i miała obowiązywać 19 lat). Również kontrakt z Mercedesem przestał obowiązywać, a z bolidów Lewisa Hamiltona i George’a Russella zniknęły logotypy FTX. Z kolei ambasadorzy, tacy jak m.in. Brady czy Curry stracili milionowe udziały w platformie, które otrzymali w zamian za jej reklamowanie. Również uniwersytecki zespół California Golden Bears musiał wyrzucić do kosza umowę dotyczącą praw do nazwy jej stadionu (opiewała na kwotę 17,5 mln dol w ciągu 10 lat). Wszystkie wymienione podmioty muszą szukać nowych sponsorów, aby załatać dziury w swoich budżetach.

Upadek FTX poddał w wątpliwość wiarygodność innych giełd kryptowalut, które w ostatnich latach wyjątkowo prężnie działają na sportowym rynku. Już wcześniej krytycy kryptowalut wskazywali, że te są silnie powiązane z oszustwami, scamem, spekulacjami finansowymi i w pewnym sensie hazardem. Do tego podlegają bardzo ryzykownym wahaniom, przez co sportowe podmioty świadomie narażają swoich kibiców na finansowe straty. Właśnie z takim ryzykiem wiąże się nowa umowa FC Barcelony. W końcu użytkownicy FTX, którzy zarejestrowali się na giełdzie dzięki reklamie ze strony np. Miami Heat czy Mercedesa, utracili swoje środki na skutek utraty wartości przez ich tokeny.

________

https://superbet.pl/rejestracja?bonus=THESPORT

Podobają Ci się nasze teksty? Wesprzyj nas na BuyCoffee! To dzięki Wam treści na TheSport.pl nadal mogą być ogólnodostępne. Dziękujemy za regularne odwiedzanie naszego portalu!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Filip Skalski

Udostępnij

Translate »