Decathlon zwalnia pracowników… na rzecz sportu

Jak wynika z danych Eurostatu Polacy są trzecią najbardziej zapracowaną nacją w Unii Europejskiej. Brak wolnego czasu spowodowany dodatkową pracą lub nadgodzinami powoduje, że najczęściej nie mamy już siły na sport. Dlatego Marka Decathlon podjęła stanowcze kroki. Zwalnia wszystkich swoich pracowników, żeby dać im czas na uprawianie sportu.

Polacy nie mają czasu na sport

Jak wynika z danych zaprezentowanych przez Europejski Urząd Statystyczny w maju 2024 za rok 2023 mieszkańcy naszego państwa (w wieku 20-64 lat) pracowali średnio 39,3 godziny tygodniowo. Więcej czasu w pracy spędzili tylko Grecy (39,8 godziny) oraz Rumuni (39,5 godziny). To oznacza, że Polska uplasowała się na trzecim miejscu pod kątem czasu pracy. Dla porównania najkrótszą średnią liczbą przepracowanych w tygodniu godzin mogą pochwalić się Holendrzy z wynikiem 32,2 godziny.

W takich sytuacjach potrzebne są zdecydowane kroki – i na takie zdecydowała się marka Decathlon, która postanowiła zwolnić wszystkich swoich pracowników. Co tydzień, by dać im czas na sport! Innowacyjny benefit pracowniczy, Work-Sport Balance, to program, dzięki któremu każdy pracownik Decathlon w Polsce, który przystąpi do programu. W każdym tygodniu będzie mógł przeznaczyć godzinę swojego czasu pracy na uprawianie sportu.

Godzina sportu w pracy

– Misją Decathlon jest poruszanie ludzi do uprawiania sportu. Mamy wiele do zrobienia dla polskiego społeczeństwa, ponieważ jesteśmy jednym z najmniej aktywnych narodów w Europie. Wśród głównych powodów tej sytuacji jest brak czasu na sport. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć benefit pracowniczy, którego na polskim rynku jeszcze nie było. W ramach programu Work-Sport Balance umożliwiliśmy naszym pracownikom uprawianie sportu w czasie pracy. Dzięki temu rozwiązaniu będą mogli jeszcze lepiej zadbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie – mówi Paweł Krawczyk, CEO w Decathlon Polska.

Inicjatywę wsparli partnerzy kampanii “Zwalniamy wszystkich” – Pracuj.pl, Fundacja AWF Warszawa oraz platforma budująca zaangażowanie pracowników Worksmile.

– W czasach, kiedy coraz więcej pracowników doświadcza przepracowania czy wypalenia zawodowego dbanie o dobrostan pracowników i wspieranie ich w prowadzeniu aktywnego trybu życia staje się kluczowe. Z badań, które prowadzimy w Pracuj.pl wynika, że ponad 1/4 respondentów ma poczucie przeładowania obowiązkami. Aktywność w czasie pracy pomaga minimalizować stres, ale także zwiększa kreatywności i efektywność zawodową. Zdecydowaliśmy się zaangażować we współpracę z Decathlon właśnie z uwagi na to, że w czasach, w których łatwo o przepracowanie i przebodźcowanie, zdolność regeneracji i odpoczynku jest niezbędna, by pracować dobrze i mądrze. Cieszymy się, że możemy być częścią kampanii, która promuje takie wartości. Wierzymy, że przyczynimy się do budowania bardziej zdrowych i produktywnych miejsc pracy w Polsce – mówi Piotr Majchrzak, Brand Manager w Pracuj.pl.

Work-Sport Balance – innowacyjny benefit pracowniczy

W ramach programu Work-Sport Balance lider sportowego rynku w Polsce wprowadził godziny dla sportu, by jego pracownicy mogli zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie uprawiając sport w pracy. Istnieje też możliwość wykorzystania dwóch godzin pod rząd, raz na dwa tygodnie. Program jest dobrowolny, to pracownik decyduje czy chce do niego przystąpić oraz kiedy i jaki sport będzie uprawiać. Przeznaczony na aktywność fizyczną czas jest w 100% płatny.

Program Work-Sport Balance to benefit oparty na kulturze naszej organizacji – sport zawsze był, jest i będzie dla nas ważny. Wierzymy, że realnie wpływa na samopoczucie i zdrowie. Jako jedna z największych firm w Polsce chcemy dać przykład i zaczynamy zmiany od siebie. Dlatego zamiast szukania wymówek i stosowania półśrodków zdecydowaliśmy się na wprowadzenie stałego benefitu pracowniczego. Będzie dostępny dla każdej osoby zatrudnionej w Decathlon Polska i realnie ułatwiającego znalezienie czasu na aktywność fizyczną. Opracowanie programu Work-Sport Balance zupełnie od zera wymagało od nas sporo pracy, ale jako sportowcy nie boimy się wysiłku – mówi Joanna Brejta-Maciocha, Dyrektor HR w Decathlon Polska.

Czas na inne marki

Decathlon zaczął od siebie, ale na tym jeszcze nie koniec. Lider sportowego rynku chce zachęcić także inne marki, aby zwróciły większą uwagę na samopoczucie i satysfakcję z pracy swoich pracowników.

Marka opracowała szczegółową instrukcję wprowadzenia programu Work-Sport Balance dla każdej firmy – zarówno dużej korporacji, jak i lokalnej działalności. Instrukcja dostępna jest bezpłatnie dla każdej marki, która chciałaby wprowadzić ten benefit.

Więcej informacji dostępne jest na stronie https://worksportbalance.pl/

Udostępnij

Translate »