Nienachalna kampania Samsunga. Selfie Zwycięstwa za 20 mln $
Medaliści na IO 2024 w Paryżu upamiętniają swoje triumfalne chwile na podium za pomocą „Selfie Zwycięstwa”, dzięki wsparciu globalnego partnera olimpijskiego Samsung. To przykład na to, jak robić reklamę z korzyścią dla mediów społecznościowych i wizerunku sportowców.
Pierwsze takie selfie w historii IO
Po raz pierwszy w historii igrzysk olimpijskich Samsung udostępnił swoje smartfony Galaxy Z Flip6 Olympic Edition do użycia na podium podczas IO 2024. Po to, aby sportowcy mogli uchwycić i podzielić się swoimi wspomnieniami za pomocą unikalnego „Selfie Zwycięstwa”.
W przeszłości, przedmioty osobiste – w tym telefony – nie były dozwolone na arenie zmagań, więc sportowcy na wcześniejszych igrzyskach nie mogli uchwycić momentu odbierania medali.
„Selfie Zwycięstwa” odbywają się w trakcie wręczania medali dla indywidualnych medalistów oraz drużyn składających się z nie więcej niż dwóch sportowców, przy czym każdy z medalistów jest instruowany, jak i kiedy robić zdjęcia na telefonach dostarczonych przez Samsung.
Spersonalizowana technologia Samsunga mapuje i sortuje selfie sportowców według dyscyplin, zanim załaduje je na platformę Athlete365 Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl), co pozwala sportowcom zapisać i udostępnić swoje doświadczenia z podium rodzinie i fanom w mediach społecznościowych.
– Możliwość podzielenia się momentem, w którym spełniłam marzenie o zdobyciu medalu, z fanami, rodziną, przyjaciółmi i całym światem, i to z własnej perspektywy, była niesamowita. Nie tylko wzmocniło to moment, którego nigdy nie zapomnę, ale także celebrowało współzawodnictwo poza samą rywalizacją – wyjaśniła Rayssa Leal skateboardzistka z Brazylii, członkini Team Samsung Galaxy.
Sport łączy, a nie dzieli
Wizytówką selfiaków stali się m.in. Azjaci z dalekiego wschodu. Po rywalizacji w tenisie stołowym sportowcy z Korei Północnej i Korei Południowej wspólnie rozmawiali i zapozowali razem do selfie. Do zdjęcia dołączyła także drużyna z Chin, dopełniając kadr.
Selfie za 20 mln dolarów
– Bardzo mi się podoba ta przemyślana kampania reklamowa Samsung. Social media i infosfera będzie zalana zdjęciami i filmami z tego wydarzenia. Dokładnie to przewidział Samsung, który wystartował z promocją swojego najnowszego Flipa. Wspaniałe to jest, bo to jest nienachalna reklama, niezakłócająca tego doniosłego momentu, a wręcz przeciwnie, kiedy sportowcy wspólnie pozują do selfie, jest to miłe dla oka, przyjemnie się to ogląda, jak dobrze się przy tym bawią. No i warto wspomnieć, że każdy sportowiec na IO otrzymuje ten telefon w prezencie. Według mnie to jeden z lepszych product placement na tych igrzyskach – argumentuje Wojtek Kardyś, ekspert ds. Komunikacji Internetowej i Social Media.
Smartfon Samsunga nie został jeszcze oficjalnie wydany, więc olimpijczycy dysponują jego pierwszą edycją, która jest wyposażona w Galaxy AI, a także ma zainstalowany pełen pakiet ekskluzywnych usług i przydatnych aplikacji. Całość kosztowała firmę 20 mln dolarów, ale wizerunkowo zwróciło się to potrójnie.
Dodatkowo sportowcy mogą śledzić najnowsze harmonogramy igrzysk oraz poruszać się po obiektach olimpijskich z łatwością, dzięki kilku przydatnym aplikacjom.
– Samsung od prawie trzech dekad przesuwa granice technologii mobilnej wspierającej igrzyska olimpijskie i paraolimpijskie oraz ich sportowców. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy dostarczyć naszą najnowszą innowację Galaxy sportowcom i dać im możliwość doświadczenia Galaxy Z Flip6 osobiście, jeszcze przed jego oficjalną premierą rynkową. Jesteśmy podekscytowani, jak nasza technologia otworzy sportowcom nowe możliwości doświadczeń – od tworzenia znaczących połączeń, po dzielenie się i uchwycenie niezapomnianych wspomnień w Paryżu i poza nim – powiedziała Stephanie Choi, EVP & Head of Marketing of Mobile eXperience Business w Samsung Electronics.
Samsung stał się globalnym partnerem olimpijskim w kategorii sprzętu komunikacji bezprzewodowej przed ZIO w Nagano w 1998 roku. Globalne partnerstwo będzie kontynuowane do 2028 roku, a w ramach umowy MKOl i Samsung będą dalej rozwijać strategiczną współpracę cyfrową, aby angażować młode pokolenia na całym świecie w celu promowania siły sportu i wartości olimpizmu.