Oglądamy coraz więcej sportu! TVP Sport liderem rynku i opinii

Według najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) za kwiecień, TVP Sport wciąż zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów sportowych w Polsce. Ponadto oglądalność sportu w Polsce zwiększyło się o kilka procent.

TVP Sport najchętniej cytowanym medium

Analizy wskazują, że w kwietniu informacje z redakcji TVP Sport były cytowane blisko 1,1 tysiąca razy. To kolejny miesiąc, w którym portal utrzymał swoją pozycję lidera. Dokładnie, treści z TVP Sport zostały przywołane 1071 razy, podczas gdy w marcu liczba ta wynosiła aż 1525.

TVP Sport wyprzedziło takie media, jak Meczyki.pl (789), SportoweFakty.wp.pl (562), Przegląd Sportowy (554) i KanalSportowy.pl (524).

Coraz chętniej oglądamy sport

TVP Sport był w 2023 roku najchętniej oglądanym kanałem sportowym, choć zaliczył spadek. Wynika to głównie z faktu, że na rynku telewizyjnym pojawiła się mocna konkurencja.

Udział TVP Sport w rynku w 2023 roku wyniósł 0,97 proc., co oznacza spadek o 12,61 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, według danych Nielsen Audience Measurement. Był to największy spadek w zestawieniu.

Polsat Sport awansował za to z trzeciego na drugie miejsce, zwiększając swój udział o 22,03 proc. do 0,72 proc. Podium zamyka Eurosport 1, który spadł z pozycji wicelidera, osiągając wynik 0,65 proc., co oznacza wzrost o 1,56 proc.

Największy wzrost odnotował Canal+ Sport 3, który zwiększył swój wynik o 133,33 proc. do 0,07 proc., awansując z 12. na 9. miejsce.

Sumaryczny rynkowy udział wszystkich monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement stacji sportowych w 2023 roku wyniósł 3,35 proc., co stanowi wzrost o 1,52 proc. w porównaniu do 2022 roku.

źr. Wirtualne Media

FOT: Unsplash

Udostępnij

Translate »