UFC ma romans na boku z rosnącą w siłę konkurencją YouTube

Ultimate Fighting Championship rozpoczęło współpracę z KICK. Największa organizacja mieszanych sztuk walki ogłosiła globalne partnerstwo marketingowe 25 października. Na nowoczesnej platformie streamingowej pojawiły się już pierwsze materiały.

UFC ma umowę z KICK. Dana White celuje w nową grupę odbiorców

Wedle umowy podpisanej pomiędzy UFC a KICK, na platformie będą regularnie pojawiać się oryginalne treści takie jak m.in.: walki, konferencje prasowe, materiały zza kulis, wywiady ze sportowcami. KICK stał się przy tym oficjalnym partnerem Ultimate Fighting Championship.

Kibice z całego świata mogli już zauważyć reklamę KICK wewnątrz oktagonu przy okazji  UFC 308: Topuria vs. Holloway w Abu Dhabi. Logo platformy pojawiło się na górnych bandach obramowania klatki. Obie strony wiążą spore nadzieje ze współpracą.

Ultimate Fighting Championship podekscytowane współpracą z KICK

– Jesteśmy podekscytowani, że możemy rozpocząć współpracę z KICK, stając się głównym elementem ich innowacyjnej usługi streamingowej, dołączając do niektórych z najbardziej znanych streamerów KICK, w tym Westcol i Adin Rossa – przekazał Nicholas Smith, wiceprezes ds. globalnego partnerstwa w TKO.

– Z niecierpliwością czekamy, aż nasz kanał KICK stanie się silną, niezawodną platformą, która zwiększy widoczność wszystkich wydarzeń UFC. Jednocześnie zwiększymy ilość emocji wokół organizacji dzięki unikalnym, atrakcyjnym treściom dla fanów UFC na całym świecie – powiedział Nicholas Smith, cytowany przez oficjalną stronę UFC.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z UFC, aby zapewnić naszym widzom niesamowite treści i dostęp do zakulisowych wydarzeń na KICK – dodał Akhil Sarin, dyrektor ds. marketingu platformy streamingowej.

Po YouTubie i Twitchu czas na KICK. UFC celuje w widzów streamów  

KICK jest stosunkowo nową platformą, której cechą wyróżniającą jest korzystny podział przychodów dla twórców. Trafia do nich 95 proc. profitu z subskrypcji i darowizn od użytkowników, a tylko 5 proc. wędruje na konto KICK. 

Dla porównania w przypadku YouTube ta proporcja wynosi 55 proc. do 45 proc., a Twitcha 50 proc. do 50 proc. Centrum społeczności KICK są streamerzy i widzowie. Platforma skupia się na treściach transmitowanych na żywo oraz stawia na interakcje z widzami.

Współpraca przyniesie korzyści zarówno UFC, jak i KICK

W obu przypadkach platformy zapewnią sobie dostęp do milionów nowych odbiorców. Jak podaje oficjalna strona UFC, zmaganiami zawodników organizacji interesuje się ponad 700 milionów fanów na świecie i około 290 milionów osób na social mediach.

Ponadto UFC produkuje ponad 40 wydarzeń na żywo rocznie, transmitując je w ponad 975 milionach gospodarstw domowych w ponad 170 krajach. Z kolei z KICK codziennie korzysta ponad 40 milionów użytkowników.

MMA

Udostępnij

Translate »