AI w sporcie rozwija się w wolnym tempie. Eksperci diagnozują dlaczego
Raport GlobalData wskazuje, że AI odegra większą rolę dopiero w nadchodzącym roku. Dotychczas rozwój sztucznej inteligencji nie jest dynamiczny.
W analizie wskazano, że ekspansja AI w sporcie nie jest tak szybka, jak mogłoby się przypuszczać. Eksperci GlobalData ocenili, że przyczyną może być brak w pełni rozwiniętej strategii wykorzystania sztucznej inteligencji.
Dodatkowo na niekorzyść AI działa również to, że sektor sportowy jest w większym stopniu skłonny do implementowania technologii z zakresu computer vision (CV) i machine learning (ML).
Znaczenie AI w sporcie wzrośnie z czasem
Autorzy dokumentu twierdzą, że możliwości AI nie pozostaną bynajmniej odstawione na boczny tor. Dotyczy to szczególnie potencjału sztucznej inteligencji w kontekście zwiększania zaangażowania fanów i marketingu 360 stopni w sporcie.
Automatyczne przetwarzanie danych ma wysoką wartość w branży bukmacherskiej. Technologia kognitywna jest w stanie błyskawicznie tworzyć niestandardowe modele, generujące kursy dla określonych scenariuszy.
Sport może zacząć naśladować inne branże
Pomimo braku dynamicznej ekspansji sztucznej inteligencji w sporcie, analitycy GlobalData twierdzą, że ten trend powinien się odwrócić. Inne branże coraz szerzej korzystają z możliwości AI. Dlatego może zaistnieć tzw. bandwagon effect.
GlobalData przewiduje, że podmioty, które szybciej zdecydują się na przeanalizowanie możliwości wykorzystania AI, zdobędą przewagę nad innymi.
– Organizacje, które nie są gotowe na przyjęcie sztucznej inteligencji […] są wymieniane jako prawdopodobni przegrani – zauważono w raporcie „Key Themes in Sport for 2025 – Strategic Intelligence”, cytowanym przez Sportcal.