Marc Bernal, Wojciech Szczęsny, Jules Kounde, Pedri i Frenkie de Jong – zawodnicy FC Barcelony ubrani w garnitury AMIRI, pozują w ekskluzywnym, drewnianym wnętrzu podczas oficjalnej sesji modowej druużyny

AMIRI ubierze Yamala. Nowa współpraca FC Barcelony

Amerykańska marka AMIRI została nowym oficjalnym partnerem FC Barcelony. Znany, streetwearowy producent ubierze gwiazdy Blaugrany poza boiskiem.

Duma Katalonii zakończyła współpracę z włoskimi projektantami z Herno. Następny wybór padł na firmę Mike’a Amiriego. Opracuje on garnitury na miarę dla wszystkich zawodniczek i zawodników. Swoje stroje otrzyma także zarząd i kadra pracująca najbliżej zespołu.

AMIRI zaprezentował już kolekcję zimową. Pierwsze kadry wskazują, że dominować będą przepastne kroje. Seria ubrań opiera się na granatowej wełnie, której towarzyszą drobne białe prążki oraz charakterystyczne kolory: granat i bordowy.

AMIRI inspiruje się tożsamością FC Barcelony

Inspiracją dla ubrań są właśnie wspomniane odcienie bordowego i granatu, które klub reprezentuje od ponad wieku. Marka AMIRI łączy swój charakterystyczny styl z barcelońską tożsamością, tworząc garderobę oddającą ducha klubu. W letnich kolekcjach pojawia się również monogram „MA” i haftowane logo Barçy.

Twórca marki Mike Amiri (cytowany przez NSS Sports) podkreślił, że futbol i moda łączą pasję, precyzję oraz kreatywność. Współpraca z FC Barceloną pozwala mu wyrazić te same wartości w dziedzinie krawiectwa. Manel del Río, CEO klubu, zaznaczył z kolei, że elegancja jest integralną częścią wizerunku Barcelony na boisku i poza nim.

Rynek odzieży sportowej, w tym luksusowej, rośnie

W ostatnich latach rośnie rola marek modowych w świecie sportu. Kluby piłkarskie coraz częściej współpracują z domami mody, chcąc dawać przykład innowacyjnej stylizacji i podnosić prestiż. Przypomnijmy, że Real Madryt od niedawna współpracuje z Louis Vuitton. Na krajowym podwórku reprezentację Polski ubiera marka Lancerto.

Rynek odzieży sportowej, w tym segment luksusowy, dynamicznie rośnie. Według raportu Fortune Business Insights z 2024 roku globalna wartość rynku odzieży sportowej ma wzrosnąć z 248,1 mld USD w 2023 roku do 399,3 mld USD do 2032 roku, ze średnioroczną stopą wzrostu (CAGR) na poziomie 5,7%.

Udostępnij

Translate »