AR i VR mogą być wykorzystane w marketingu sportowym

AR i VR: nowe technologie w marketingu sportowym

Nowe technologie coraz chętniej są wykorzystywane w marketingu sportowym. O znaczeniu AR i VR więcej powiedzieli analitycy z GlobalData.

Raport GlobalData pt. The Future of Work in Sport wskazuje, że zaangażowanie fanów można budować poprzez m.in. Augmented Reality (AR) oraz Virtual Reality (VR).

Dzięki tym funkcjom kluby sportowe są w stanie podwyższać swoje zasięgi. Następnymi rezultatami są większe przychody, a także łatwiejsze pozyskiwanie nowych sponsorów.

AR czy VR: która wirtualna rzeczywistość zyskuje przewagę?

W raporcie GlobalData wskazano, że powszechniejsze staje się wykorzystanie AR. Analitycy podkreślają, że dla wielu nadawców to niemal konieczność w celu zapewnienia najwyższej jakości wrażeń płynących z oglądania.

Augmented Reality w połączeniu ze sztuczną inteligencją umożliwiają nakładanie na wyświetlany ekran m.in. konfigurowalnych kursów bukmacherskich w czasie rzeczywistym. Taka funkcja znacznie ułatwia kibicom obstawianie zakładów w trakcie transmisji.

W kontekście VR analitycy zauważyli, że „federacje sportowe eksperymentowały z zestawami słuchawkowymi VR, ale ten rynek pozostaje niszowy”. Nie wykluczyli jednak, że VR będzie przydatne w przyszłości.

Cyfrowa rzeczywistość stwarza nowe możliwości

– Zaangażowani fani są bardziej skłonni do oglądania meczów, kupowania towarów i robienia zakupów u sponsorów drużyn, co ostatecznie zwiększa przychody sprzedawców – zauważają eksperci GlobalData, cytowani przez Sportcal.

Na podstawie powyższej tezy analitycy wywnioskowali, że podmioty, które mogą użyć narzędzi z zakresu AR i VR, powinny wykorzystać ich możliwości. Wizualizacje oferują nadawcom sportowym nowe opcje, jeśli chodzi o budowanie zaangażowania fanów.

Udostępnij

Translate »