Grupa młodych osób w retro koszulkach piłkarskich Arsenal z logo JVC na czerwonym tle, prezentujących klasyczne stroje piłkarskie Adidas.

Arsenal x Adidas: udany hołd dla koszulek z lat 90.

Kultowa koszulka Arsenalu z początku lat 90. powraca dzięki współpracy Adidasa i klubu. To hołd dla epoki jednych z najbardziej ikonicznych koszulek w historii.

Adidas ożywił legendarną koszulkę domową Arsenalu z sezonów 1992-1994, przywracając ją wiernie w ramach kolekcji Bring-Back. Trykot wyróżnia się czerwonym kolorem z pionowymi tonowanymi paskami i białymi rękawami. Całość uzupełnia charakterystyczny kołnierz w stylu vintage.

Na piersi znajduje się kultowe logo Adidas Equipment oraz sponsora JVC z charakterystycznym nadrukiem 3D. W kolekcji znajduje się też bluza z kapturem, spodnie dresowe, t-shirt oraz specjalna edycja butów Adidas Gazelle.

Plejada gwiazd promuje kolekcję Adidasa Bring-Back

Premierze kolekcji towarzyszył udział legendy klubu, Iana Wrighta. W promocji pojawili się także obecni zawodnicy, w tym Victor Gyökeres i Katie McCabe. Taki skład podczas premiery podkreśla związek klubu z historią i nowoczesnością.

Nowa linia dostępna jest od 23 października 2025 roku na adidas.com. Kibice mogą zamówić produkty z kolekcji również w sklepach Arsenal Direct, The Armoury i u wybranych sprzedawców. 

Segment odzieży sportowej premium rośnie w siłę

Według analizy Statista za przedział od 2023 do 2025 roku segment retro & heritage w modzie sportowej rośnie średnio o 7-9 proc. rocznie. Natomiast The Business of Fashion twierdzi, że kolekcje nawiązujące do historii klubów piłkarskich zyskują popularność szczególnie wśród pokolenia Millennials i Gen Z.

Nie zatrzymuje się przy tym sprzedaż sneakersów retro, a także limitowanych edycji. Zdaniem NPD Group wpływa to na rozwój segmentu premium, zwłaszcza wśród fanów futbolu i streetwearu. Adidas dzięki kolekcji Bring-Back umacnia swoją pozycję w tym dynamicznie rosnącym obszarze rynku.

Udostępnij

Translate »