Piłkarz Bayernu Monachium Leon Goretzka w koszulce Oktoberfest 2025 adidas na tle tradycyjnej bawarskiej sceny z uczestnikami święta i kuflami piwa.

Bayern Monachium z niespodzianką na Oktoberfest. To nowa koszulka

Bayern Monachium wraz z Adidasem zaprezentował specjalną koszulkę na Oktoberfest 2025, utrzymaną w odcieniu przygaszonej bieli. Tradycja unikatowych koszulek sięga 2021 roku.

Bayern Monachium kontynuuje tradycję łączenia futbolu z bawarską kulturą. Monachijczycy zaprezentowali nową koszulkę na Oktoberfest 2025/26. Klub po raz pierwszy od rozpoczęcia tej tradycji w sezonie 2021/22 zdecydował się na kolor off-white jako bazę stroju.

Koszulkę ubogacono o zielone hafty na rękawach oraz strukturę nawiązującą do jubileuszowej koszulki na 125-lecie klubu. Specjalny herb Oktoberfest i logo Adidas Originals (Trefoil) dopełniają design. Finalnie kibice otrzymali połączenie tradycyjnych bawarskich strojów z nutą nowoczesnej streetwearowej mody.

Koszulki na Oktoberfest zadebiutują w meczu z Werderem

Bayern po raz pierwszy zaprezentuje nową koszulkę podczas domowego meczu w Allianz Arenie przeciwko Werderowi Brema. Spotkanie zaplanowano na piątek, 26 września. To jedyny oficjalny mecz, w którym drużyna wystąpi w tym specjalnym stroju – również zgodnie z ustaloną od 2021 roku tradycją.

Tegoroczny Oktoberfest trwa od 20 września do 5 października, a koszulka została zaprojektowana z okazji 190. edycji festiwalu oraz obchodów 125-lecia FC Bayernu Monachium. Design nawiązuje do trzech domowych stadionów klubu: Grünwalder Stadion, Olympiastadion i Allianz Arena.

Rekordowe wyniki sprzedaży koszulek w ostatnich latach

Działania takie jak wypuszczenie unikatowej koszulki z okazji Oktoberfest, wpływają na umacnianie się pozycji Bayernu na rynku odzieży piłkarskiej. Klub z Bawarii osiągnął rekordową sprzedaż 3,25 miliona koszulek w 2021 roku, co czyni go jednym z liderów światowej sprzedaży strojów.

Natomiast według tribuna.com w 2024 roku Monachijczycy wygenerowali 171 milionów euro przychodów ze sprzedaży koszulek i produktów merchandisingowych. Zajęli tym samym 2. miejsce w Europie za Realem Madryt. 

Udostępnij

Translate »