Baza fanów F1 rośnie. Powodem organizowanie eventów w Chinach
Wyścigi F1 przyciągnęły niemal 90 mln nowych kibiców. Eksperci wskazują, że to efekt organizacji eventów w Chinach, Kanadzie, Argentynie, Arabii Saudyjskiej i USA.
Według analityków z Nielsen Sports globalny fanbase Formuły 1 osiągnął pułap 826,5 mln osób w 2024 roku. Tym samym wzrósł o 90 mln kibiców w porównaniu z 2023 rokiem.
Lwią część wzrostu F1 zawdzięcza fanom z Chin. Jeszcze przed Grand Prix w Szanghaju liczba kibiców powiększyła się o 39 proc. Taki wynik odnotowano w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Nowi fani pojawiają się w wielu krajach
Do kluczowych rynków, z których Formuła 1 pozyskuje followersów, zalicza się także Kanada, Argentyna i Arabia Saudyjska. W pierwszym przypadku odnotowano wzrost liczby fanów na poziomie 31,5 proc. W drugim i trzecim po 25,5 proc.
Formula One koncentruje swoje działania również na rynek amerykański. Organizacja wydarzeń na tym terenie zaowocowała przyrostem w postaci 10,5 proc. wzrostu kibiców. Aż 52 mln Amerykanów zaczęło śledzić zmagania w ramach F1 w 2024 roku.
F1 umacnia swoją pozycję
– Wzrost Formuły 1 odzwierciedla jej rosnącą globalną atrakcyjność – ocenił Jon Stainer, globalny dyrektor generalny Nielsen Sports, cytowany przez SportsPro.
– Dzięki bardziej konkurencyjnemu sezonowi w 2024 r. i kluczowym rynkom, takim jak USA, Chiny i Brazylia, które odnotowują wzrost liczby fanów z roku na rok, F1 nadal umacnia swoją pozycję jako prawdziwie globalny sport – dodał Jon Stainer.