Kolarze drużyny BMC i lider wyścigu w żółtej koszulce rywalizujący podczas etapu Tour de France, kibice dopingujący zawodników przy trasie.

Capgemini rewolucjonizuje Tour de France i TdF Femmes

Tour de France i Tour de France Femmes zyskują globalnego lidera technologii. Francuska firma Capgemini wprowadzi innowacyjne rozwiązania cyfrowe i sztuczną inteligencję do najważniejszych wyścigów kolarskich świata. 

Capgemini podpisało umowę jako oficjalny partner technologiczny Tour de France oraz Tour de France Femmes do 2029 roku. Zastąpiło tym samym dotychczasowego partnera NTT – japońskiego usługodawcę z branży IT i konsultingu.

Współpraca obejmie łącznie 14 międzynarodowych wyścigów kolarskich, w tym La Vuelta i Critérium du Dauphiné. Capgemini dostarczy zaawansowane rozwiązania cyfrowe, które mają zwiększyć jakość analiz wyścigowych i pogłębić zaangażowanie kibiców.

Nowy partner rozwinie cyfrową społeczność wokół Tour de France

Francuzi przejmą rolę partnera technologicznego po NTT. Japońska firma od 2015 roku rozwijała systemy zbierania danych i cyfrowe usługi dla Tour de France. Capgemini postawi na dalszy rozwój narzędzi analitycznych oraz wdrożenie rozwiązań AI, które mają poprawić doświadczenie zarówno zawodników, jak i widzów.

Współpraca ma objąć także wsparcie dla międzynarodowych odbiorców oraz rozwój cyfrowych funkcji angażujących nowe grupy fanów. Capgemini planuje promować wyścigi w 50 krajach, gdzie posiada swoje oddziały. Ma to przyczynić się do wzrostu globalnej społeczności kolarskiej.

Partnerstwo A.S.O. i Capgemini napędzi rozwój wyścigu

Yann Le Moënner, dyrektor generalny Amaury Sport Organisation (A.S.O.), podkreślił, że strategiczne partnerstwo z Capgemini przyspieszy realizację cyfrowych ambicji Tour de France. Dotyczy to również innych wyścigów A.S.O.

Jak podał portal letour.fr, w 2024 roku Tour de France osiągnął ponad miliard godzin oglądalności w 190 krajach. Ponadto liczba wizyt na stronie internetowej i w mediach społecznościowych przekroczyła 100 milionów.

Udostępnij

Translate »