Dwóch kierowców wyścigowych w białych kombinezonach OMP na tle charakterystycznej architektury toru Silverstone, atmosfera przed startem wyścigu

F1 The Movie w kinach. Brad Pitt i Lewis Hamilton w hollywoodzkim hicie

F1 The Movie zbiera bardzo pozytywne opinie krytyków i fanów motosportu. Wszyscy zgodnie podkreślają, że to widowisko dla każdego i połączenie hollywoodzkiej energii z atmosferą Formuły 1. Brad Pitt wciela się w rolę kierowcy powracającego na tor po latach.

Joseph Kosinski, reżyser znany z „Top Gun: Maverick”, tym razem przenosi widzów w świat Formuły 1. W filmie „F1 The Movie” główną rolę gra Brad Pitt, który wciela się w Sonny’ego Hayesa – byłego kierowcę powracającego do rywalizacji po poważnym wypadku. 

Scenariusz napisał Ehren Kruger, a za produkcję odpowiadają także Christopher McQuarrie i Eric Warren Singer. Obok Brada Pitta na ekranie pojawia się Javier Bardem jako Ruben Cervantes, właściciel zespołu. W rolę młodego talentu, Joshuy Pearce’a, wciela się Damson Idris.

Mentor kontra debiutant: generacyjny konflikt 

Akcja filmu opiera się na dynamicznej relacji mentora i debiutanta. Podkreśla to generacyjny konflikt i walkę o miejsce w zespole. Dodatkowym smaczkiem jest to, że w produkcji występuje Lewis Hamilton. Odgrywa rolę producenta i pojawia się w kilku scenach.

Kosinski korzysta z doświadczeń z „Top Gun: Maverick”. Stawia na widowiskowe sceny, humor i klasyczny styl amerykańskiego kina akcji. Film realizowano podczas prawdziwych weekendów Formuły 1, co nadaje mu autentyczności i pozwala widzom poczuć atmosferę wyścigów. W czasie produkcji Brad Pitt jeździł bolidem F1 podczas oficjalnych sesji, pojawiał się na podium po prawdziwych wyścigach i chłonął atmosferę padoku.

F1 The Movie chce powtórzyć sukces Netfliksa

Popularność Formuły 1 dynamicznie rośnie na całym świecie. Według Nielsen Sports, globalna baza fanów F1 osiągnęła w 2025 roku 826,5 mln osób. To wzrost o 90 mln w porównaniu z 2023 rokiem.

Ogromny wpływ miała na to seria dokumentalna Netfliksa – „Drive to Survive”. Każdy odcinek piątego sezonu oglądało średnio 16,9 mln widzów, a szósty przyciągnął 11,6 mln na odcinek. Produkcja napędziła popularność dyscypliny.

Czytaj także: Manipulacje radiowe w F1 – jak oszukuje się kibiców

F1 The Movie to kolejny krok Liberty Media w popularyzacji dyscypliny. Producenci F1 The Movie z pewnością liczą na wpisanie się w trend i powtórzenie sukcesu pod względem oglądalności oraz wpływu na zainteresowanie F1.

Udostępnij

Translate »