Fragment koszulki piłkarskiej FC Barcelona z wyraźnym herbem klubu i logo Nike, przedstawiony z bliska.

FC Barcelona zagra w rytmie Eda Sheerana. Kolejna gwiazda na koszulce Blaugrany

Podczas najbliższego El Clasico Blaugrana zagra znów w wyjątkowych koszulkach. Po Travisie Scotcie i Coldplay przychodzi czas na promocję Eda Sheerana. To element współpracy ze Spotify.

FC Barcelona po raz kolejny zaskoczy kibiców wyjątkowym strojem na El Clásico przeciwko Realowi Madryt. Zespół wystąpi w koszulce z logo brytyjskiego piosenkarza Ed Sheerana, zastępującym zazwyczaj obecne na strojach logo Spotify. 

Mecz odbędzie się 26 października 2025 roku na Santiago Bernabéu o godzinie 16:15. Koszulka na pierwsze Gran Derbi 2025/26 może prezentować logo Mathematics Tour Ed Sheerana, oznaczone symbolami matematycznymi (+−=÷×).

Co łączy Eda Sheerana, FC Barceloną i Ipswich Town?

Wspomniane nawiązanie to sugestia względem systemu nazewnictwa albumów artysty. Warto dodać, że logo to nie pojawi się po raz pierwszy na piłkarskim stroju. Ed Sheeran sponsoruje Ipswich Town od 2021 roku, a w sierpniu 2024 roku nabył 1,4 proc. udziałów w tym klubie.

Współpraca Barcelona-Spotify rozpoczęła się w marcu 2022 roku na mocy czteroletniego kontraktu o wartości około 70 milionów euro rocznie za koszulki. Plus 5 milionów za prawa do nazwy Camp Nou. Do tej pory klub prezentował logo Drake’a, The Rolling Stones, Coldplay, Rosalíi, Karol G i Travisa Scotta. 

FC Barcelona planuje renegocjację kontraktu ze Spotify

Ed Sheeran będzie szóstym artystą w tej serii specjalnych koszulek na El Clasico. Poprzednie edycje cieszyły się ogromną popularnością wśród kolekcjonerów i fanów, łącząc świat muzyki z futbolem na poziomie globalnym. Każda taka współpraca przynosiła dodatkową promocję zarówno klubowi, jak i artystom.

Według Mundo Deportivo Barcelona planuje renegocjacje umowy ze Spotify, która wygasa w czerwcu 2026 roku. Klub szacuje wartość sponsoringu koszulki na około 120 milionów euro rocznie – znacznie więcej niż obecne 65-70 milionów. Spotify ma opcję przedłużenia do 2030 roku za 80 milionów rocznie, ale Barcelona żąda lepszych warunków.

Udostępnij

Translate »