FIFA podpisuje współpracę z Airbnb. Portal obsłuży wielkie imprezy
Airbnb nawiązał wieloletnią współpracę z FIFA. Portal jest oficjalnym partnerem noclegowym trzech najważniejszych turniejów piłkarskich na świecie.
W czerwcu 2025 roku FIFA ogłosiła strategiczne partnerstwo z Airbnb. Obejmie ono Klubowe Mistrzostwa Świata 2025, Mistrzostwa Świata 2026 oraz Mistrzostwa Świata Kobiet 2027.
Platforma umożliwi rezerwację noclegów oraz udział w wyjątkowych atrakcjach. Mowa tutaj o takich propozycjach (Airbnb Experiences) jak trening z Timem Howardem czy analiza meczowa z ekspertami FIFA.
Ekonomiczne korzyści miast-gospodarzy dzięki Airbnb
Według Deloitte, turyści decydujący się na ofertę Airbnb podczas Mundialu 2026 wygenerują 3,6 mld dolarów wpływów dla lokalnych gospodarek. Analitycy oszacowali też, że działalność Airbnb przyczyni się do powstania równowartości 34 tys. pełnoetatowych miejsc pracy w 2026 roku.
Airbnb uruchomi także Host City Impact Program, inwestując 5 mln dolarów w inicjatywy wspierające rozwój miast-gospodarzy i poprawę doświadczeń związanych z turniejem zarówno mieszkańców, jak i odwiedzających. Program obejmie m.in. wsparcie dla lokalnych przedsiębiorców oraz promocję kultury regionów.
Globalni partnerzy FIFA – największe marki wspierają światowy futbol
FIFA nawiązała współpracę nie tylko z Airbnb, ale również z wieloma innymi globalnymi markami, które wspierają organizację najważniejszych turniejów piłkarskich. W gronie partnerów znajdują się:
- Visa,
- Coca-Cola,
- Adidas,
- Wanda Group,
- Hyundai/Kia
- Qatar Airways.
Każda z tych firm odpowiada za kluczowe obszary – od logistyki i finansowania po działania promocyjne. W ostatnim czasie do oficjalnych sponsorów FIFA dołączył również Public Investment Fund (PIF) z Arabii Saudyjskiej, wspierając Klubowe Mistrzostwa Świata 2025.