Franco Colapinto siedzi w studiu telewizyjnym podczas wywiadu, w tle kolorowe ekrany i gitara.

Franco Colapinto rozbił bolid Alpine podczas testów Pirelli 

Wypadek na torze Hungaroring może zadecydować o przyszłości młodego Argentyńczyka w Formule 1. Franco Colapinto nie spełnia oczekiwań.

Franco Colapinto zaliczył poważny wypadek podczas testów opon Pirelli na torze Hungaroring. Zdarzenie miało miejsce w środę rano. Zniszczeniu uległ bolid Alpine A525.

Argentyński kierowca stracił panowanie nad samochodem w 11. zakręcie – prawoskrętnym łuku. Franco Colapinto przy prędkości ok. 230 km/h doprowadził do wypadku i rozbił konstrukcję sprzed kilku sezonów. W związku z sytuacją przerwano program testowy francuskiego teamu.

Drugi dzień testów Pirelli 2026 przerwany przez incydent 

Alpine potwierdziło w oficjalnym komunikacie, że Colapinto przeszedł badania medyczne na torze i jego stan zdrowia jest dobry. Zespół nie podał szczegółów dotyczących przyczyn wypadku. Podkreślił jedynie, że incydent miał miejsce podczas drugiego dnia testów rozwojowych opon na sezon 2026.

Włoska firma Pirelli prowadziła dwudniowe testy na węgierskim torze z udziałem zespołów Alpine, McLaren, Ferrari i Racing Bulls. Celem była ocena nowych, węższych opon przewidzianych na sezon 2026. Przednie będą o 25 mm węższe, a tylne o 30 mm w porównaniu z aktualnymi specyfikacjami.

Wypadek Colapinto nie był związany z oponami Pirelli

Mario Isola, szef Pirelli Motorsport, podsumował testy. – Zebraliśmy dużo danych, choć szkoda, że straciliśmy część planowanego czasu dzisiaj, kiedy Colapinto wypadł z toru.

Włoch podkreślił, że wypadek nie miał związku z testowanymi oponami, a firma nadal zmierza do homologacji konstrukcji opon do 1 września zgodnie z przepisami.

Wypadek wydarzył się w szczególnie trudnym momencie dla 22-letniego Argentyńczyka, który walczy o utrzymanie miejsca w Alpine. Colapinto od przejęcia kierownicy po Jacku Doohanie w maju nie zdobył ani jednego punktu w siedmiu wyścigach, podczas gdy jego partner, Pierre Gasly, zgromadził wszystkie 20 punktów zespołu w sezonie 2025.

Francuzi rozglądają się za bardziej doświadczonym zastępcą, który miałby wsiąść do kokpitu po przerwie wakacyjnej lub – w bardziej prawdopodobnym wariancie – w nowym sezonie.

Udostępnij

Translate »