Honda, LA28 i elektryki. Olimpijski sponsoring ma wesprzeć markę w USA
Honda chce umocnić obecność w USA i przyspieszyć promocję pojazdów elektrycznych. Producent ma zamiar wykorzystać do tego partnerstwo i globalny zasięg Igrzysk Olimpijskich.
Honda dołączyła do grona głównych sponsorów LA28. Producent podpisał umowę jako „founding partner” i oficjalny partner motoryzacyjny. Dotyczy to zarówno Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles 2028, jak i reprezentacji USA na dwa kolejne cykle olimpijskie.
Marka zapewni flotę pojazdów, w tym elektryczne modele Honda 0 Series i Acura RSX, które posłużą do transportu sportowców, oficjeli i gości. Umowa obejmuje także szeroką współpracę medialną z NBCUniversal. Otworzy to drogę Hondzie do ekspozycji podczas transmisji z LA28 i igrzysk zimowych w Mediolanie 2026.
Honda w gronie kluczowych partnerów olimpijskich LA28
Wartość finansowa kontraktu nie została ujawniona, ale według branżowych analiz podobne umowy opiewają na ponad 200 mln dolarów. Honda dołącza do grona takich partnerów jak Delta Airlines i Comcast. Jej wsparcie pozwoli organizatorom LA28 zbliżyć się do celu 2,5 mld dolarów wpływów sponsorskich do końca 2025 roku.
Warto odnotować, że w ramach kontraktu Honda przeznaczy także 1 mln dolarów na wsparcie inicjatyw społecznych i sportowych w USA. Stanie się to w ramach kontynuacji wcześniejszego zaangażowania na rzecz edukacji, mobilności i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Prywatny kapitał napędza organizację igrzysk w Los Angeles
LA28, jako pierwsze od 1996 roku letnie igrzyska w USA, stawiają na finansowanie prywatne. Budżet wydarzenia szacuje się na 7 mld dolarów. Jak przekazał John Slusher, CEO U.S. Olympic and Paralympic Properties, suma obecnie zawartych umów przekroczyła już 1,5 mld dolarów.
W ostatnich miesiącach podpisano również umowy z firmami branży lotniczej i technologicznej, jak Archer Aviation (pisaliśmy o tym w TheSport.pl tutaj) i Snowflake. Organizatorzy podkreślili, że kolejne duże kontrakty mogą zostać ogłoszone jeszcze w tym roku.