Ile będą kosztować polscy sędziowie? PZPN z nową ofertą

Wiele wskazuje na to, że niebawem do dyspozycji sponsorów i reklamodawców będzie nowa, niewyeksploatowana jeszcze w Polsce przestrzeń ekspozycyjna. Polski Związek Piłki Nożnej pracuje nad ofertą sprzedaży miejsca na koszulkach arbitrów, prowadzących mecze PKO Ekstraklasy, a także niższych szczebli rozgrywkowych i spotkań kobiet czy też futsalu.

Choć sportowo w ostatnim roku reprezentacja Polski nie spisywała się tak, jak życzyliby sobie kibice, Polski Związek Piłki Nożnej ma kilka ważnych powodów do zadowolenia. Pod kątem biznesowym był to bardzo udany rok dla polskiej federacji, która pozytywnie na tym polu rozpoczęła również nowy rok. Jak informowaliśmy kilka dni temu, marka Tarczyński zdecydowała się na przedłużenie umowy i pozostanie z kadrą, choć wcześniej zapowiadała wycofanie się. Producenta wędlin przekonać miał wzrost rozpoznawalności marki spowodowany po rozpoczęciu współpracy z PZPN.

Przykład nowej umowy sponsora z krajową federacją pokazuje, jaki potencjał drzemie we współpracy z największym związkiem sportowym w kraju. Obecnie Polski Związek Piłki Nożnej szykuje kolejną ofertę dla potencjalnych partnerów, tym razem związaną z rozgrywkami ligowymi i meczami na różnych poziomach rozrywkowych. Chodzi o miejsce na plecach koszulek sędziowskich. Do zagospodarowania pozostają rękawy czy duże miejsce na plecach arbitra.

Arbitrzy są obszerną i niewyeksploatowaną dotychczas platformą dla sponsorów i reklamodawców. W najlepszych ligach Europy znajdziemy sponsorów na rękawach koszulek sędziowskich – w Premier League to znane z gier EA, we Ligue 1 La Poste świadczące usługi pocztowe, a w Serie A marka Net Insurance działająca w branży ubezpieczeń. Swojego sponsora na koszulkach mają także Hiszpanie i to najciekawszy przypadek, bowiem firma Würth – dostawca materiałów montażowych – pojawia się zarówno na rękawach, jak i plecach.

Właśnie miejsce na plecach według nieoficjalnych informacji będzie chciał sprzedać Polski Związek Piłki Nożnej. Obecnie znajduje się tam hasło „Łączy nas piłka”. Mowa o przestrzeni rzędu ponad 200 centymetrów kwadratowych. Logotyp sponsora miałby znaleźć się na koszulkach wszystkich arbitrów prowadzących mecze rozgrywek pod egidą PZPN, także kobiet czy też futsalu.

Udostępnij

Translate »