Jak najlepiej ogłosić transfer zawodnika?

Podczas gdy kluby prześcigają się w coraz bardziej atrakcyjnych grafikach czy filmach promocyjnych, w których ogłaszają zakontraktowanie nowych zawodników, nieco inne podejście do sprawy prezentuje AS Roma. Włosi wykorzystują swoją popularność i zainteresowanie kibiców transferami, aby wesprzeć poszukiwania zaginionych dzieci. Jak?

Po lewej zdjęcie nowego piłkarza, po prawej fotografia poszukiwanego dziecka wraz z jego narodowością, ostatnim miejscem pobytu oraz numerem telefonu. W ten sposób od trzech lat AS Roma wykorzystuje do słusznych celów swoje media społecznościowe i prezentuje nowe transfery. Tak jak teraz – podczas ogłoszenia kontraktu z Paulo Dybalą.

Czy akcja przynosi skutki? Niedawno Roma chwaliła się, że odnaleziono zaginioną dziewczynę, której wizerunek został opublikowany wraz z ogłoszeniem transferów Nemanji Matica i Mile’a Svilara. W sumie już 13 zaginionych dzieci, których fotografie pojawiały się w klubowych materiałach, zostało odnalezionych.

– Trudno opisać moją radość, że w jakiś sposób przyczyniłem się do odnalezienia jednego z tych dzieci, a w konsekwencji do ulżenia jego rodzinie. Jestem dumny, że jestem częścią klubu, który w ten sposób wykorzystuje swoją popularność – takimi słowami w ubiegłym roku napastnik AS Romy, Eldor Shomurodov skomentował odnalezienie zaginionej dziewczyny z Polski, której zdjęcie zostało udostępnione przez klub przy okazji ogłoszeniu jego transferu.

– Wspieramy tę kampanię z całego serca. Największa zasługa należy jednak do stowarzyszeń, z którymi współpracujemy i które napełniają nas radością za każdym razem, gdy informują o odnalezieniu kolejnego dziecka – mówi Max Van Den Doel, dyrektor ds. marketingu AS Roma. Stowarzyszenia, o których mowa pochodzą m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Włoch, Grecji, Belgii i Polski.

Co ciekawe, w Polsce podobną akcję prowadzi również Ślepsk Malow Suwałki. Ogłoszeniom nowych siatkarzy klubu towarzyszą zdjęcia zaginionych osób, w poszukiwanie których (podobnie jak w przypadku AS Romy) zaangażowana jest Fundacja Itaka – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.

Fot. Facebook AS Roma

Filip Skalski

Udostępnij

Translate »