Jak wykorzystać Instagrama do promocji? Tak robią to Spurs

Media społecznościowe mają ogromny wpływ na sport. Wiedzą o tym social media ninjas z San Antonio Spurs, którzy wykorzystują mocne nazwiska, aby z przeciętnej w standardach NBA drużyny zrobić globalną markę i marketingową machinę.

Stale rosnąca bańka

Trudno nie zauważyć, że media społecznościowe mają głęboki wpływ na biznes sportowy,a to dopiero początek. Od pandemii COVID-19 coraz więcej fanów korzysta z platform takich jak Instagram czy TikTok. Tam wymieniają się poglądami i dyskutują na ulubione tematy sportowe, zwłaszcza gdy nie mogą uczestniczyć osobiście w meczach czy wydarzeniach.

Wpływ mediów społecznościowych na zaangażowanie fanów i biznes sportowy rozwija się szybciej niż rozpowszechnienie transmisji telewizyjnych. Tworzy to nowe modele biznesowe, które utrudnią organizacjom sportowym konkurowanie o uwagę fanów. Zespoły i ligi, które mogą dostarczyć więcej treści za pośrednictwem kanałów cyfrowych, staną się nowymi zwycięzcami mediów.

Jak media społecznościowe zmieniają sport?

Media społecznościowe uprościły marketing sportowy. Wielu marketingowców sportowych wykorzystuje kanały społecznościowe do promowania wydarzeń i aktywności związanych ze sportem. Wiele organizacji angażuje fanów w tworzenie oryginalnych treści generowanych przez użytkowników (UGC), aby zbudować głębsze połączenia.

Tak przynajmniej twierdzą analitycy z International Journal on Integrated Education z platformy do publikowania szeroko zakrojonych badań, dyskusji i naukowych aspektów m.in. branży sportowej i rozrywkowej. Co, według autorów raportu „The effects of social media marketing on sports” konto San Antonio Spurs na Instagramie robi dobrze?

Spurs na Instagramie w pigułce
  • Garść statystyk i informacji – konto Spurs stało się niezbędnym miejscem dla fanów. Dotyczy to zwłaszcza tych młodszych, którzy właśnie kształtują swoje życiowe, sportowe lojalności, jak i bardziej doświadczonych. Na koncie Spurs można znaleźć nie tylko archiwalne nagrania najlepszych koszykarzy Ostróg, ale również komercyjne ciekawostki. Zastanawialiście się kiedyś, ile puszek konserwy wypełni cały parkiet? Kreatywna forma budowania reakcji pod postem.
  • Globalny zasięg – Instagram umożliwia Spurs dostęp do fanów na całym świecie. To połączenie pozwala łączyć się ze swoimi ulubionymi zawodnikami, niezależnie od tego, gdzie mieszkają. Admini publikują posty w różnych godzinach i kierują swoje „moce” na inne części swojej publiki. Przykładowo, Jeremy Sochan podnosi zasięgi w Europie, oczywiście dzięki udziałom Polaków w zdobywaniu reakcji. Podobnie jest Victorem Wembanyamą, który jest fenomenem we Francji i powoli staje się gwiazdą NBA, choć rozegrał zaledwie kilka/kilkanaście spotkań. I drużyna czerpi korzyści z dostępu do większej bazy fanów. Powszechnie wiadomo, że Amerykanie kochają koszykówkę, ale kampania w social mediach pozwala NBA zgromadzić więcej fanów w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Chinach niż w USA. A to niebagatelna różnica.
  • Skróty, akcje, wsady, rzuty – Telewizja była kiedyś jedynym sposobem na transmitowanie wydarzeń sportowych przez wiele dziesięcioleci. Teraz Spurs wykorzystują media społecznościowe na ekranach mobilnych do udostępniania najlepszych akcji z meczów. Fani oglądają swoją ulubioną drużynę, udostępniają znajomym Reelsy i budują jeszcze większą więź. Nadawcy zdają sobie sprawę z korzyści płynących z udostępniania aktualizacji i treści do oglądania na mediach społecznościowych. Wykorzystują treści cyfrowe od swoich partnerów ligowych, aby przyciągnąć i zatrzymać widzów. W rezultacie prawa do mediów cyfrowych stają się kluczowymi elementami umów na prawa do nadawania, generując więcej dochodów. m.in. dla samych Spurs.
Gdzie jest sufit?

Spurs plasuje się w tyle ligi pod względem sportowym i mediów społecznościowych. Podczas, gdy Los Angeles Lakers gromadzą 22 mln obserwujących, a Golden State Warriors około 29, konto Ostróg osiągnęło „ledwie” 5 milionów. Czy dotychczasowy styl prowadzenia konta zwiększy ich popularność? Tu najbardziej pomogą nazwiska kluczowych zawodników. Po sezonie 2023/24 wrócimy na ich konto i sprawdzimy ich rozwój.

Udostępnij

Translate »