Kanał Sportowy uruchamia swój serwis. Odpowiedź na kryzys?

Nie ulega wątpliwości, że popularność Kanału Sportowego znacząco zmalała po odejściu Krzysztofa Stanowskiego, który rozpoczął działalność swojego własnego kanału. Niemniej nie oznacza to, że pozostali twórcy projektu zamierzają się poddawać. Właśnie przedstawili plany na przyszły rozwój.

Serwis sportowy Pola, Borka i Smokowskiego

Czy Kanał Sportowy osiągnął już maksimum swojego potencjału? Na pewno Mateuszowi Borkowi, Michałowi Polowi i Tomaszowi Smokowskiemu jest utrzymanie liczby widzów na YouTubie na poziomie sprzed rezygnacji Krzysztofa Stanowskiego. Na powiększenie swoich zasięgów i zwiększenia swoich przychodów remedium ma być strona internetowa.

– Kanał Sportowy we współpracy z uznanym, globalnym koncernem mediów sportowych, firmą Better Collective, tworzy portal internetowy w domenie kanalsportowy.pl, który będzie funkcjonował od połowy marca . To jest kolejny krok w dalszym rozwoju Kanału Sportowego, który teraz będzie w 99 procentach skupiał się na sporcie – podkreślił prezes kanału Maciej Sawicki. Serwis ma wystartować już 14 marca.

Serwis ma być uzupełnieniem kanału youtube’owego i kolejną drogą dotarcia do widza. Twórcy zapowiadają ekskluzywne treści i wiele materiałów z samych programów Kanału Sportowego.

Duńska firma Better Collective ma być głównym partnerem Kanału Sportowego w internecie. Ten sam koncern w 2018 roku przejął m.in. serwis Goal.pl i właśnie logo tego portalu widnieje również pod domeną „kanalsportowy.pl”. Czy to oznacza połączenie redakcji? Na razie wiadomo tyle, że redaktorem naczelnym serwisu będzie Michał Pol.

Kanał Sportowy ma kłopoty? To reakcja na kryzys

Kanał Sportowy spotkał się z kryzysem swoich wyników po odejściu Krzysztofa Stanowskiego. Zniknięcie właściciela Weszło z KS spowodowało zaprzestanie produkcji tych najchętniej oglądanych filmów i transmisji, tj. Hejt Parków z goścmi „na kontrze” czy Dziennikarskie Zero z kontrowersjami wokół świata już nie tylko sportu, co całego show-biznesu.

Według danych zebranych przez portal wirtualnemedia.pl z serwisu Socialblade, w grudniu 2023 roku Kanał Sportowy zanotował prawie 10,9 miliona wyświetleń wszystkich programów, co stanowi spadek o 12,4 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem.

Spadek zauważalny jest również w liczbie subskrybentów. W pierwszej połowie listopada ubiegłego roku kanał miał 1,12 miliona subskrybentów, obecnie jest to 1,04 miliona, co oznacza spadek o 80 tysięcy.

Aby zniwelować skutki kryzysu, Kanał Sportowy wprowadza też znaczące zmiany w ramówce. Poranny format „KS Poranek” zostaje zastąpiony programem „Tylko Sport”, nadawanym przed południem. Zapowiada się, że będzie on obejmować najważniejsze wydarzenia sportowe dnia. Nowy program będzie emitowany od środy do soboty o godzinie 10:00, podczas gdy w pozostałe dni Kanał Sportowy będzie pokazywał magazyny piłkarskie: „Lożę Piłkarską” w niedziele, „Moc Futbolu” w poniedziałki i „KS Europa” we wtorki.

1 lutego wyrosła pośrednia konkurencja dla KS, a mianowicie Kanał Zero.

FOT: Kanał Sportowy

Udostępnij

Translate »