Koszulkowy przegląd wydarzeń #3

Końcówka roku to dynamiczny czas u producentów odzieżowych – pojawia się wiele przecieków, otrzymujemy okolicznościowe kolekcje oraz informacje o nowych kooperacjach i umowach. Zanim podsumujemy całe dwanaście miesięcy w tym światku, zapraszamy na trzeci flash koszulkowy i przegląd ostatnich wydarzeń.

Świąteczny (nie)prezent

Czytelnicy portalu Footy Headlines wybrali najbrzydszą koszulkę grudnia i tak się złożyło, że została nią okolicznościowa, świąteczna propozycja od Napoli.

Trzeba sobie obiektywnie powiedzieć – trudno kłócić się z takim wyborem, a kiczowata i toporna grafika miałaby jeszcze szansę jakkolwiek się obronić, gdyby nie ogromne logosy sponsorów. Armani zanotował zdecydowany skok jakościowy (wizualnie), jeśli chodzi o poprzedni sezon, ale jak widać, nie byliby sobą, gdyby nie podarowali fanom z Neapolu jakiegoś potworka. Nie kupujcie tego dzieciom.

Hołd dla legendy

Po drugiej stronie mapy jest propozycja od ekwadorskiego producenta Marathon, który wydał okolicznościówkę dla Boliwii.

Fot. FootyHeadlines.com

Motywem przewodnim jest hołd dla najlepszego strzelca w historii tej drużyny Marcelo Moreno. Wielkie grafiki na koszulkach są trudnym zagadnieniem (patrz wyżej) i zawsze z góry skazane na kręcenie nosem, ale według mnie to dobra robota.

Zabieg z konturowaniem dał swobodę kolorom i nie zakrzyczał całości, a komiksowy sznyt sygnalizuję zabawę formą i puszcza oko do widza – to projekt specjalny, daj poszaleć. Zabrakło mi jedynie konsekwentnego podziału łącznie z lewym rękawem lub zmiany koloru na prawym. Jak ktoś ma ochotę, to koszt tej koszulki wynosi 90 dolarów.

Werder z Hummelem?

Werder nie przedłuży umowy z brytyjskim Umbro. Nowym dostawcą bremeńczyków ma zostać duński Hummel.

 

Poza samym faktem wartym odnotowania nasuwa się też wniosek, iż Brytyjczycy ponieśli na niemieckim rynku klęskę. Wcześniej za współpracę podziękowało Schalke i 1. FC Nürnberg, ale tym razem to Umbro zasygnalizowało Niemcom brak woli dalszej kooperacji i prawdopodobnie obie strony doszły do porozumienia, że lepiej umowę rozwiązać przedwcześnie – czyli po tym sezonie. Pierwotnie obowiązywała do 2025 roku.

Trzy gwiazdki

Argentyna została mistrzem świata, a dla Adidasa to kolejne wyzwanie i oczywiście żniwa. Chodzi o detal umieszczany nad logosami – gwiazdki symbolizujące każde mistrzostwo globu, które dla zawodników były naturalnie przygotowane wcześniej.

 

Zainteresowanie jest ogromne, ale sam producent przyznał, że najszybszym możliwym terminem, gdy kibice otrzymają trykoty, jest kwiecień 2023. Adidas ma szansę się lepiej przygotować, bo wszystkie wersje „Authentic” koszulki z jeszcze dwoma gwiazdami zostały wyprzedane.

Najgorszy wynik w historii

By nie było zbyt różowo, niemiecki producent zanotował najgorszy w historii mundial, jeśli chodzi o sprzedaż trykotów własnej reprezentacji.

 

Zapasy są na tyle okazale, iż hurtownie chcą przekonać producenta i związek do tego, by koszulki były używane jeszcze w trakcie mistrzostw Europy 2024. Skąd te problemy?

Niemcy szybko pożegnali się z mundialem, a do tego wielka część fanów oficjalnie bojkotowała kontrowersyjne rozgrywki między innymi przez brak wsparcia gadżetami.

Przed Adidasem nie lada wyzwanie. Z jednej strony nowy wzór daje marketingowe i finansowe możliwości, z drugiej wątpliwe, by chciał burzyć relacje z dystrybutorami, niejako przymuszać ich do sprzedawania towaru za bezcen.

Art przez duże A

Dzisiejszy flesz kończymy niecodzienną kooperacją meksykańskiego producenta Charly i lokalnego duetu artystów Jacobo i Marii Angeles.

 

Wszystkie meksykańskie drużyny pod opieką tego dostawcy otrzymały trzecie zestawy będące połączeniem stylu artystów i klubowych symboli/odniesień. Szkoda, że w lidze meksykańskiej natłok reklam psuje końcowy efekt, bo trzeba przyznać, że koszulki prezentują się imponująco.

Wysoki poziom detali, żywa i soczysta kolorystyka, akcenty lokalne, a przede wszystkim oryginalna koncepcja. Naprawdę kapitalna robota i nie zdziwię się, że koszulki znajdą nabywców na pniu.

______________

https://superbet.pl/rejestracja?bonus=THESPORT

Podobają Ci się nasze teksty? Wesprzyj nas na BuyCoffee! To dzięki Wam treści na TheSport.pl nadal mogą być ogólnodostępne. Dziękujemy za regularne odwiedzanie naszego portalu!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Udostępnij

Translate »