Koszulkowy przegląd wydarzeń #8

Kadra pograła (choć to może być dyskusyjna teza), a w tym czasie świat piłkarskiej mody oczywiście nie próżnował. Ciekawa kooperacja z… MTV, nówki Arsenalu czy średnio udany jubileusz Atletico. Zapraszam na kolejny przegląd koszulkowych wydarzeń.

Złe Atletico

Atletico Madryt zamierza w przyszłym sezonie ma zamiar wypuścić komplet, który nawiązuje do trykotów z samego początku istnienia klubu. Ot oklepany, ale zawsze cieszący się estymą manewr. No chyba, że robisz to jak Atletico. 

 

Jak widzicie podobieństwo jest tylko pozorne i opiera się na kolorach, bo gdyby skupić zagłębić oko w detalach – porażka. Bije w nas brak kołnierza i rękawy w jednakowym kolorze (nieprawda, że wynika to z przepisów). W mojej ocenie wygląda jak droga na skróty, a nie rzetelne potraktowanie tematu. Cóż, kibic oceni. 

Wystartowała #polishkitleague
 

Są to rozgrywki, w ramach których polscy graficy mierzą się w bezpośrednich meczach na zaprojektowane przez siebie koncepty trykotów sportowych, a wynikiem takiego spotkania jest głosowanie widzów profilu w ankiecie twitterowej.

Uczestnicy rozgrywają mecze każdy z każdym i punkty zliczane są do tabeli (jak w meczach piłkarskich 3,1,0 pkt), co kolejkę otrzymują nowe zadanie/klub/reprezentację do projektowania wraz z wytycznymi i obostrzeniami.

Każdy z uczestników ukryty jest pod pseudonimem (miastem) tak by głosujący mogli rzetelnie oceniać samą pracę, a nie kierować się sympatiami czy znajomościami.
Po ostatniej kolejce następuję ujawnienie „kto był kim”

W pierwszej kolejce tej edycji zadaniem była Korona Kielce, która przy okazji wyłoni w ten sposób swoje trzecie zestawy na sezon 2023/2024.

Do tej pory ukazało lub ukaże się 12 koszulek zaprojektowanych w naszej lidze, a wśród nich między innymi Piast Gliwice, reprezentacja Polski rugby i Vive Kielce.

Wszystkich zapraszamy na profil https://twitter.com/polishkitleague

Pele znów z nami
 

Podczas towarzyskiego spotkania Maroko z Brazylią wszyscy zawodnicy oddali hołd zmarłemu niedawno królowi futbolu. Oprócz własnych nazwisk widniejących tradycyjnie na koszulkach, pod numerem każdego z graczy był umieszczony właśnie Pele. Sam mecz poprzedziła również minuta oklasków i zdjęcia piłkarskiej legendy na bandach reklamowych i telebimach. 

Wskrzeszanie legend

Ulubiony sport wszystkich producentów to granie na sentymentach klientów i trzeba przyznać, że wychodzi im to bardzo dobrze ku uciesze obu stron. 

 

Nike obrał tę strategię również na zbliżające się MŚ kobiet i w delikatny aczkolwiek ewidentny sposób nawiąże do legendarnej kolekcji Total z 2002 roku. Przy kołnierzu trykotów umieszczony będzie charakterystyczny ostry kształt i to właśnie follow up do znanej wszystkim kolekcji. Całość zapowiada się powściągliwie stąd uważam, że obierając taki styl stonowane nawiązanie jest jak najbardziej na miejscu.

 

Adidas nie pozostaje dłużny i również wypuszcza do boju ciężkie działa choć w nieco innej strategii – jako template koszulek na sezon 24/25. Odwołanie do 2006 roku i kolekcji teamgeist to mocna gra na sentymencie nieco młodszej publiki, choć trzeba przyznać, że samo nawiązanie ma dużo bardziej luźny charakter. Sprzeda się? Dla mnie pewniak. 

MTV?!
 

A skoro już przy legendach jesteśmy to któż z nas nie przenosił się na wielką scenę muzyczną za pomocą najbardziej popularnego kanału w tym temacie? Wie o tym także brytyjskie Umbro, które postanowiło wdrożyć lifestylową kolekcję opartą właśnie o motywy stacji z lat 80 i 90. 

Nie jest to może designerskie arcydzieło najwyższych lotów, ale trzeba przyznać, że przenosi mocno w klimat tamtych czasów, a dodatkowym smaczkiem jest fakt, że baza koszulki jest modelem, który przywdziewała reprezentacja Anglii na początku lat 90 ubiegłego stulecia. Uliczny styl ma się dobrze. 

Nówka Arsenalu
 

Na koniec przecieki, których jest oczywiście coraz więcej z uwagi na nadchodzący nowy sezon. Przed wami koszulki Arsenalu 23/24.

Sporą zmianą, która rzuca się w oczy jest fakt, iż producent i klub postanowili porzucić biel umiejscowioną jedynie na rękawach i przenieść ją również na barki co uczyniono pierwszy raz od 4 lat. czyli pierwszy raz od powrotu adidasa na Emirates. 

Podoba mi się łączenie motywów. Soczysta, żywa czerwień dynamiczny pattern, który może nawiązywać do błyskawicy i pewnego modelu klubu z lat 90, a puentują to złote dodatki. W mojej ocenie to fajna kompozycja, nadaje koszulce ruchu/energii, a jednocześnie czuć też klasę.

Czekam również na waszą opinię i dziękuję za dzisiaj, widzimy się za tydzień!

Udostępnij

Translate »