Legia to najbardziej medialny klub koszykarski w Polsce
Badanie przeprowadzone przez PSMM Monitoring & More (Grupa IMM) wykazało, że Legia Warszawa dominuje wśród klubów Orlen Basket Ligi pod względem zasięgu publikacji medialnych.
Legia Warszawa najbardziej medialnym klubem Orlen Basket Ligi
Wyniki badania przeprowadzonego przez PSMM Monitoring & More (Grupa IMM) jednoznacznie wskazują, że Legia wyprzedza inne zespoły z Orlen Basket Ligi. Analiza objęła okres od początku sierpnia 2023 do końca marca 2024, obejmując niemal cały sezon zasadniczy. Legioniści mogą poszczycić się największym zasięgiem przekazów medialnych spośród wszystkich drużyn ligowych.
W polskiej lidze koszykówki Legia ustala standardy, zajmując pierwsze miejsce w rankingu. Zasięg publikacji, będący wskaźnikiem potencjalnej liczby interakcji odbiorców z przekazami medialnymi, osiągnął w bieżącym sezonie imponujący poziom 8,1 miliarda kontaktów. To dowód na skuteczność i popularność przekazu Legii wśród odbiorców. Warto zauważyć, że jest to więcej niż drugie miejsce zajmowane przez Anwil Włocławek (7,78 miliarda) oraz trzecie WKS Śląsk Wrocław (6,36 miliarda).
Trefl Sopot (5,87 miliarda) oraz King Szczecin (5,39 miliarda) osiągnęły znacznie niższe wyniki. Należy jednak pamiętać, że zasięg wyraża liczbę potencjalnych kontaktów z informacją, a nie rzeczywistą liczbę osób, które mogły się z nią zetknąć.
Legia z największą stawką reklamową?
Warszawski klub odnotował najwyższy AVE, czyli Advertising Value Equivalency. Wartość równoważna reklam (AVE) jest wykorzystywana w public relations do pomiaru wartości dolarowej pokrycia mediów kampanii PR. AVE mierzyłby rozmiar pokrycia mediów, miejsce, w którym zostało umieszczone, oraz obliczyłby stawkę reklamową dla podobnej reklamy. Aby upewnić się, że obliczenia są adekwatne, do równania można dodać mnożniki.
Ten wskaźnik w przypadku stołecznej drużyny wyniósł dokładnie 76 mln zł. Drugi na liście Anwil może się pochwalić ekwiwalentem reklamowym na poziomie 64,4 mln zł, zaś trzeci w zestawieniu Śląsk Wrocław wynikiem wynoszącym 57,4 mln złotych.
Legia dominuje w też innych wskaźnikach
Legia dominuje także w kategorii dotarcia przekazów. To wskaźnik określający liczbę realnych kontaktów odbiorców z przekazem medialnym. Legia jako jedyna w tym sezonie Orlen Basket Ligi odnotowała wynik przekraczający 500 milionów realnych kontaktów (dokładnie 528 mln), zostawiając w tyle Anwil plasujący się na drugim miejscu z 424 mln oraz trzeci Trefl, który osiągnął 376 mln kontaktów.
— Bardzo nas cieszą tak doskonałe wyniki i fakt, że marka Legii Warszawa jest obecna w świadomości odbiorców. To efekt nie tylko sportowych sukcesów takich jak zdobycie przez nas w tym sezonie Pucharu Polski. To także owoc wytężonej pracy wszystkich ludzi związanych z klubem — komentuje Marcin Gacoń, dyrektor marketingu i sprzedaży w koszykarskiej Legii.
Legioniści prowadzą także pod względem liczby przekazów w telewizji i w radiu. W przypadku tego pierwszego medium warszawski klub zanotował 287 przekazów, dla porównania, będący na drugim miejscu zestawienia Trefl 193, a okupujący trzecią lokatę Anwil 186. W radiu przewaga Legii była jeszcze bardziej wyraźna – 3,5 tys. przekazów przy wyniku 2,3 tys. przekazów po stronie wicelidera, którym w tej kategorii jest WKS Śląsk Wrocław.
W kategorii przekazów prasowych Anwil zanotował 1,5 tys. publikacji. Inne zespoły w tym względzie legitymują się podobnymi wynikami, często przekraczającymi tysiąc publikacji. W przypadku Legii jest to dokładnie 1,1 tys. przekazów prasowych. Liderem w sieci jest Śląsk z 7,5 tys. przekazów. Legia, Anwil i Trefl wykazują się aktywnością na poziomie ponad 6,5 tys. publikacji każdy.
źródło: Legiakosz.com
FOT: Legiakosz.com