Liverpool notuje straty pomimo rosnących przychodów
Klub z Anfield Road udostępnił raport na temat wyników finansowych z sezonu 2023-2024. Liverpool wygenerował rekordowy przychód komercyjny, ale i tak odnotował straty.
W podsumowaniu klub od razu zaznaczył, że przychody z mediów spadły do poziomu 204 mln GBP z 242 mln GBP. Przyczynę zjawiska przypisano temu, że klub występował w Lidze Europy UEFA, a nie w Lidze Mistrzów.
Zespół był w stanie częściowo skompensować straty wyższymi przychodami z tytułu praw medialnych Premier League. W sezonie 2023-2024 podpisano także kolejne umowy partnerskie z UPS, Google Pixel, Peloton i Orion Innovation.
Liverpool odnotował kilka wzrostów
Raport finansowy klubu z Anfield Road wykazał wzrosty w segmencie przychodów komercyjnych. Wpływy podniosły się o 36 mln GBP do poziomu 308 mln GBP. Natomiast całkowity przychód wyniósł 614 mln GBP. Z kolei strata przed opodatkowaniem równała się 57 mln GBP.
Na większe wpływy oddziaływanie miało otwarcie nowej trybuny na stadionie. Dzięki większej liczbie spotkań rozgrywanych na obiekcie przychody z tytułu dnia meczowego wzrosły o 22 mln funtów.
The Reds pobili rekordy w cyfrowym świecie
Polem sukcesów klubu zarządzanego przez Fenway Sports Group jest przestrzeń cyfrowa. Liverpool w komunikacie napisał, że stał się najbardziej zaangażowanym zespołem Premier League w mediach społecznościowych – wygenerował 1,5 mld aktywności fanów.
Wystąpił przy tym potężny napływ nowych obserwujących. Kanały Liverpoolu zasubskrybowało 37 mln osób. Najszybciej rozwijającą platformą zespołu z Anfield Road stał się profil na WhatsApp.
Świetne wyniki Liverpoolu w kontekście świata cyfrowego potwierdził raport Brand Finance. Według portalu klub z Anfield Road jest najsilniejszą marką w całym Premier League.