Marketing w perspektywie 360 stopni: jak pozyskiwać kluczowe informacje?
W pierwszym artykule podkreśliliśmy wartość danych na temat tożsamości, nawyków zakupowych, czy tendencji do grywalizacji. Teraz wyjaśniamy, jak pozyskiwać informacje kluczowe dla marketingu w perspektywie 360 stopni.
Spersonalizowana komunikacja z followersami może podnieść konwersję nawet o 3-4 razy. Eksperci ze SportsPro zwracają jednak uwagę, że zdarzy się to dopiero, kiedy influencer wejdzie w posiadanie odpowiednich danych.
Praktycznymi narzędziami w tym kontekście są rozwiązania z zakresu Customer Data Engagement Platform. Umożliwiają śledzenie konkretnych atrybutów – w tym zachowania fanów podczas interakcji z treściami umieszczanymi w sieci.
TOP3 platform do zarządzania danymi klientów w Polsce
Operując na rodzimym rynku, warto zwrócić uwagę na trzy platformy. Do naszego TOP3 zalicza się:
W przypadku pierwszych dwóch firm mamy do czynienia z platformami z doświadczeniem na polskim rynku. Ich profil odpowiada specyfice marketingu lokalnego i potrzebom średnich podmiotów – działających głównie w kraju.
SAP Customer Data Platform jest rozwiązaniem wybieranym przez osoby prowadzące działalność międzynarodową. Taka specyfika sprawia, że firmę często wybierają większe organizacje.
Jaką platformę wybrać?
Przewagą SALESmanago i iPresso jest działanie dostosowane do specyfiki lokalnego rynku. Dotyczy to m.in. wbudowanej zgodności z przepisami RODO (GDPR), czy innych regulacji ochrony danych.
Atutem jest także wsparcie techniczne w języku polskim i priorytetyzacja klientów z kraju. Zaletą mogą być również przystępniejsze pakiety cenowe.
Z kolej w przypadku firm zagranicznych przewagą są często rozbudowane mechanizmy pozyskiwania informacji. Wiąże się to jednak z wyższą ceną i dłuższym czasem wdrażania mechanizmów. Z tego powodu platformy działające globalne są lepsze, na przykład dla potrzeb korporacji.