Mateusz Klich i Paris Platynov w błyskotliwej akcji social media
Cracovia zaprezentowała nowy transfer w nietypowy sposób, łącząc świat sportu i internetu. Efektem była kampania, o której mówi cała piłkarska Polska.
Prezentacja Mateusza Klicha w barwach Cracovii stała się viralem w mediach społecznościowych. Klub połączył siły z popularnym streamerem, Parisem Platynovem. Duet utworzył dynamiczne wideo, które szybko wygenerowało potężną liczbę udostępnień.
35-letni Klich wraca na Józefa Kałuży 1 po 14 latach gry za granicą. Zawodnik rozpoczął seniorską karierę w Cracovii w 2008 roku. Później występował m.in. w VfL Wolfsburg, Leeds United czy rozgrywkach MLS. W reprezentacji Polski zagrał 41 meczów i strzelił 2 gole. Jak sam podkreślił, wybór Cracovii wynikał z sentymentu, a nie z pobudek finansowych.
Transfer ogłoszony w nowym stylu
Oficjalne ogłoszenie Cracovia przygotowała w formie wspólnego występu Klicha i Parisa Platynova. Streamer, znany z humorystycznych, ale i kreatywnych treści o futbolu, nadał wydarzeniu lekki ton. Wyróżniło to klub na tle innych zespołów Ekstraklasy.
Tego typu akcje marketingowe zyskują popularność w Europie i pozwalają klubom docierać do młodszej publiczności. Według raportu SportsPro (2024), współczesni fani sportu w wieku 18–35 lat chętnie śledzą ogłoszenia transferowe na platformach społecznościowych, co znacząco wpływa na ich postrzeganie klubów i budowanie więzi z nimi.
Paris Platynov nie pierwszy raz pojawia się w świecie piłki nożnej
Co ciekawe, duet Mateusz Klich x Filip Kulon nie po raz pierwszy zaistniał w social mediach. Jeszcze w 2021 roku – w ciężkich czasach pandemii – panowie połączyli siły, zapewniając fanom Reprezentacji Polski rozrywkę.
Obaj zmierzyli się w grę online League of Legends – Team Paris Platynov rywalizował z Mateuszem Klichem, Bartoszem Bereszyńskim i Karolem Linettym. Już wtedy pojawił się temat Cracovii. Klich i Platynov rozmawiali o pomysłach na polepszenie stylu gry drużyny.
Według raportu PwC Sports Industry Outlook 2025, wykorzystanie influencerów i mediów cyfrowych w kampaniach sportowych znacząco zwiększa zasięg i zaangażowanie fanów. Przykład Cracovii wpisuje się w ten trend, pokazując, jak nowoczesny marketing może wspierać kluby sportowe w dotarciu do szerszej publiczności.