Champions League star logo displayed on green football pitch with officials in formal wear surrounding the iconic UEFA symbol during pre-match ceremony

Modna Liga Mistrzów: kto projektuje stroje dla zawodników?

Piłka nożna i moda przenikają się na wielu poziomach. Począwszy od trykotów, w których rywalizują zawodnicy, aż do gustownych outfitów, ubranych w międzyczasie rozgrywania meczów. Piłkarzy ubierają nie tylko Adidas czy Nike, ale także BOSS, Armani czy LV.

Marki z branży fashion zyskują ekspozycję podczas meczów oglądanych przez setki milionów fanów. Stroje formalne ubierane przez teamy w trakcie podróżowania stają się równie ważne, jak koszulki meczowe

Na współpracach korzystają obie strony. Kluby budują prestiżowy wizerunek, a marki docierają do nowych segmentów klientów zainteresowanych nie tylko sportem, ale i lifestyle’em.

Lista projektantów ubierających zespoły Ligi Mistrzów

W czołówce najgłośniejszych współprac na linii sport-projektanci znajduje się Real Madryt. Po udanej kooperacji z Zegną teraz przyszedł czas na Louisa Vuittona. Niezmiennie stylowo prezentują się drużyny włoskie. Mowa tutaj m.in. o Juventusie i Napoli, które wypełniają umowy, kolejno z Giorgio i Emporio Armanim.

Pozostała reprezentacja projektantów wygląda następująco:

  • Olympique Marseille: Paul Smith,
  • Atalanta Bergamo: Replay,
  • Ajax Amsterdam: Replay,
  • Inter Mediolan: Canali,
  • Manchester City: C.P. Company,
  • Pafos: Jack and Jones,
  • Bayer Leverkusen: Lerros,
  • Tottenham: BOSS,
  • Borussia Dortmund: Søren Fashion,
  • Atletico Madrid: Alpha Tauri.

Liga Mistrzów jest też okazją dla mniej mainstreamowych brandów do promocji. Dzieje się tak w przypadku, chociażby marki Ketroy, która ubiera Kairat Almaty. Z ekspozycji na tle Champions League korzysta również Gentiluomo, które dba o wygląd graczy PSV Eindhoven.

Domy mody nastawiają się na ekspozycję i pieniądze

Według Data Horizon Research globalny rynek odzieży piłkarskiej osiągnął 16,3 mld dolarów w 2024 roku. Jak twierdzi ta sama firma analityczna, prognoza wzrostu wskazuje na osiągnięcie 24,7 mld dolarów do 2033 roku przy CAGR (skumulowanej rocznej stopie wzrostu) 4,7 proc. 

Kolejne informacje Data Horizon Research wskazują, że Europa dominuje z 42 proc. udziałem w rynku globalnym. Te informacje dopełniają dane od Globe Newswire – rynek merchandisingu piłkarskiego ma urosnąć z pułapu 14 mld dolarów do 24 mld dolarów w przedziale od 2023 do 2032 roku.

Udostępnij

Translate »