Ronaldinho i Matheus Cunha pozują do zdjęcia w czarnych ubraniach

Nike i Adidas licytują się na sentymenty. Nostalgia ma się dobrze

Rok 2025 stoi pod znakiem nostalgicznych powrotów do początku millenium. W trendzie przodują Nike i Adidas. Kibice po raz kolejny „cofają się w czasie” w lipcu wraz z premierą kolekcji T90.

W sezonie 2025 Adidas przywrócił legendarną linię Teamgeist, która zadebiutowała na Mundialu w 2006 roku w Niemczech. Kultowa estetyka pojawiła się w nowych wydaniach butów Predator i F50. 

Konkurencja nie pozostaje w tyle. Swój pomysł na wykorzystanie nostalgii ma również Nike. Gigant z Oregonu zapowiada premierę linii Mercurial Air Max 95, a także powrót modelu Total 90, w tym kultowej koszulki kojarzonej z Ronaldinho Gaucho.

Messi105 wywarł presję na Nike i Adidasa

Nie bez znaczenia pozostaje aktywność sprzedawcy messi105, który specjalizuje się w produkcji podróbek. Internetowy handlarz oferuje kibicom piłki nożnej sprzedaż koszulek piłkarskich nawet z lat 90. 

Wydaje się, że wielcy branży modowo-sportowej zareagowali i postanowili sami powrócić do serii z poprzednich dekad. Dowodem jest kolekcja Nike Total 90. Koszulki nawiązujące do rozmaitych wariantów kolorystycznych są dostępne w cenie ok. 279,99 zł.

Najmłodsi najchętniej wybierają klimaty retro

Popyt na nostalgiczne klimaty rośnie szczególnie wśród młodszych kibiców. Produkty inspirowane przeszłością trafiają zazwyczaj do grupy 28-35 lat, która pamięta sukcesy sportowych idoli z początku XXI wieku. Dla nowych pokoleń te inspiracje mogą nie wystarczyć, co zmusza marki do szukania świeżego podejścia do designu i marketingu.

Wśród sportowców-influencerów, którzy najmocniej promują te trendy, z pewnością można wymienić m.in. Hectora Bellerina. Znany z pasji do mody obrońca Betisu Sewilla dumnie paradował w koszulce Wojciecha Kowalczyka po triumfie w Pucharze Króla w 2022 roku.

Udostępnij

Translate »